شهری

با حضور رییس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس؛

پارکینگ هوشمند مجد با ظرفیت پارک ۱۱۰۰ خودرو افتتاح و ۶۰۰ تاکسی و اتوبوس جدید رونمایی شد

کد خبر : 36336

رییس جمهور گفت: امید داریم در شهر مشهد شاهد موفقیت بیشتری از سوی استانداری، شهرداری و شورای شهر برای خدمات بیشتر به مردم و زائران باشیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسن روحانی در مراسم آیین بهره برداری از پارکینگ هوشمند زیرسطحی مجد و رونمایی از ۶۰۱ دستگاه اتوبوس مینی بوس و تاکسی نوسازی به صورت ویدیو کنفرانس، اظهار کرد: شهر مشهد دارای اهمیت ویژه ای به جهت حضور زائران در طول سال است.
وی افزود: خدماتی که امروز افتتاح می شود برای ما بسیار اهمیت دارد؛ آماری که امروز در بحث نوسازی دستگاه های حمل و نقل در مشهد ارائه شد، برای ما اهمیت دارد و امید داریم در شهر مشهد شاهد موفقیت بیشتری از سوی استانداری، شهرداری و شورای شهر برای خدمات بیشتر به مردم و زائران باشیم

همچنین خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه این مراسم گفت: پارکینگ هوشمند مجد با ظرفیت پارک۱۱۰۰ خودرو امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

وی افزود: پروژه پارکینگ مجد درمحدوده منطقه ۲ شهرداری مشهد، حدفاصل چهارراه شهید کریمی و چهارراه مجد با ۳۳۰ متر طول و ۳۵ متر عرض در۳ طبقه احداث شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه پارکینگ مجد از ۲ ورودی و خروجی مجزا، ۸ دستگاه پله و ۲ دستگاه آسانسور برای ورود و خروج شهروندان از سطح خیابان برخوردارد است، اظهارکرد: این پروژه با توجه به موقعیت مکانی در مسیر حرم مطهر و بازارهای اطراف، مناسب ترین پارکینگ در منطقه خواهد بود.
کاظمی تصریح کرد: پارکینگ مجد که در۳طبقه زیر سطح زمین با حدود ۳۳ هزار متر مربع احداث شده از ظرفیت پارک بیش از ۱۱۰۰ خودرو برخورداراست.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: این پارکینگ هوشمند دارای تجهیزات اطفاء حریق، فن های تخلیه دود و آسانسور است که فردا به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: پارکینگ مجد با توجه به تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری که در آن بکار گرفته شده است یکی از پارکینگ های هوشمند شهر مشهد است.
کاظمی در ادامه افزود: همچنین در کنار افتتاح پارکینگ هوشمند مجد با حضور رییس جمهور از ۳۱ دستگاه اتوبوس،۱۷۰ دستگاه مینی بوس و ۴۹۲دستگاه تاکسی نوسازی شده نیز رونمایی شد.

وی گفت: برای خرید ۳۱دستگاه اتوبوس ۹۳ میلیارد تومان و برای خرید مینی بوس ها ۱۱۴میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده است.
کاظمی افزود: برای نوسازی هر دستگاه تاکسی نیز ۷۰میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که ۱۴درصد از ۱۸ درصد کارمزد این تسهیلات را شهرداری مشهد پرداخت می کند.

گفتنی است همچنین در این مراسم چهارصد دستگاه دوچرخه اشتراکی با اعتبار ۵ میلیارد تومان نیز رونمایی شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن