استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

آیت‌الله علم‌الهدی ؛ مشکلات زلزله‌زدگان غرب کشور را با “مدیریت جهادی شبانه‌روزی” برطرف کنید

کد خبر : 13218

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها در زمینه مدیریت بحران منطقه زلزله‌زده کرمانشاه باید مضاعف شود و در یک حرکت شبانه‌روزی جهادی مشکل آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده حل شود.

به گزارش صبح مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: شخصیت پیامبر، یک شخصیت صاحب رسالت جهانی است؛ ذات مقدس پروردگار رسالت پیامبر را در ابعاد سه‌گانه مطرح می‌کنند. نزول وحی، تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت ابعاد اصلی رسالت پیامبر اکرم(ص) هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: تزکیه نسبت به بشر در واقع مهمترین بعد رسالت پیامبر اکرم(ص) است و این بعد مخصوص زمان و مکان خاصی نیست و تا روز انقراض بشر هر سه بعد رسالت پیامبر اکرم(ص) حاضر و ناظر است و ما نیز امروز باید تحت تزکیه پیامبر اکرم(ص) باشیم.

وی با اشاره به اینکه بُعد نخست ابلاغ وحی بوده است، تصریح کرد: تبیین کتاب و حکمت در سنت رسول‌الله(ص) تبیین شده اما بعد تزکیه یک بعد اجرایی است، پیامبر اسلام(ص) باید بشر را مدیریت و تزکیه کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به زلزله غرب کشور و تسلیت به بازماندگان این مصیبت خاطرنشان کرد: بازماندگان مصیبت‌زده این زلزله که چشم باز کردند و یک مرتبه همه عزیزان خود را زیر آوار و خاک دیدند انشاء الله مشمول صبر شوند و باید از همه عزیزانی که در این مسئله فعالیت کردند مانند نهادهای مقدس مربوط به این استان و خارج استان نیز تشکر کرد.

خطیب جمعه مشهدمقدس گفت: کاروان قابل توجهی از نظر امکانات همان روز اول توسط آستان قدس رضوی اعزام و بنیاد کرامت امام رضا(ع) نیز وارد مناطق زلزله زده شد و با همان کیفیتی که در اربعین خدمت‌رسانی کرد در حال خدمت‌رسانی است و نهادهای دیگر نیز اقدامات قابل توجهی صورت دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: آن چیزی که مهم است این است که در این شب‌های سرد فرزندان شما در چه شرایطی به‌سر می‌برند؟ عزیزانی که تمام هستی‌شان ساقط شده و امکاناتی از قبیل پوشاک و پتو و مواد غذایی و برنج مورد نیاز آن‌هاست و هرکس چه نهادها و انجمن‌ها باید به هر نحوی که برایشان ممکن است در اسرع وقت این امکانات را ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج نیز فعالیت زیادی را در نجات مردم از زیر آوار انجام دادند بیان کرد: مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها در زمینه مدیریت بحران منطقه زلزله زده کرمانشاه باید اضافه و مضاعف شود و در یک حرکت شبانه روزی جهادی مشکل آب و برق و گاز مناطق زلزله زده حل شود. نکته دیگر اینکه متاسفانه برحسب اخبار عده‌ای عناصر سودجو در مقام بهره‌برداری برآمده‌اند و باید مدیریت داهیانه جهادی در این زمینه باشد و عزیزان انتظامی باید نقش خود را در این قضیه ایفا کنند تا دست این عناصر سودجو قطع شود و منطقه در یک مدیریت همه‌گیر توزیع امکانات قرار گیرد و عزیزان آسیب دیده بیشتر از این رنج نبینند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به سالروز شهادت امام مجتبی(ع) اظهار داشت: همه بشر، شهروند شماره یک برای بشر هستند و خداوند بین انسان‌ها در آنچه که مقتضای رحمانیت خداوند متعال است تفاوتی نگذاشته است؛ بشر منهای وحی قدرت زندگی ندارد و این وحی تنها این نیست که قرآن و وحی بیاید و بقیه به انسان واگذار شود بلکه مدیریت و رهبری نیز در کنار وحی است و رهبری سیاسی آمیخته با رهبری مرامی است.

وی گفت: تمام مظلومیت عزیزان پیامبر پس از ایشان از نظر تفکیک رهبری سیاسی و رهبری مرامی بود و مسئله مظلومیت امام مجتبی و سیدالشهدا(ع) فقط برای این نیست که بگوئیم اقتضائات سیاسی آن زمان این فجایع را ایجاد کرد و ما امروز برای آن مظالم اشک بریزیم بلکه یک انحراف سیاسی در آن روز بود و امروز نیز ممکن است سراغ مردم بیاید و این یک اندیشه فاسد بود که شکل گرفت و امروز هم ممکن است همان اندیشه فاسد و باطل رسوخ کند.

خطیب جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: چرا ۸۰ هزار نفر لشگر امام حسن(ع) شب در اردوگاه ایشان بودند و صبح همه به معاویه پیوستند و صبح فقط ۲۰ هزار نفر باقی ماندند؟ اینها گفتند ما رهبر سیاسی می‌خواهیم یعنی رهبری که اقتصاد و سیاست و امنیت ما را اداره کند و کشور و مردم را در یک امنیت کامل قرار دهد و مردم به زندگی و کاسبی برسند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه همه می‌دانستند معاویه کیسه طمه دوخته است تصریح کرد: اینها رهبری سیاسی را از رهبری مرامی جدا کردند و میان این دو تفکیک گذاشتند و از دل این تفکیک کربلا و مظالم بنی‌عباس و ۱۴ سال زندانی موسی بن جعفر(ع) و پاره پاره شدن جگر علی ابن موسی الرضا(ع) بیرون آمد و این همان خطری است که امروز هم جامعه و امت اسلام را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: تز تفکیک‌کنندگان رهبری سیاسی از رهبری مرامی این است که رهبران مرامی مسئله غسل و نماز را بگویند و رهبر سیاسی اقتصاد و سیاست را اداره کند و اگر این‌گونه شود تمام هستی را در کیسه گذاشته و در دامن آمریکا و انگلیس قرار می‌دهند و هستی را از بشر می‌گیرند.

منبع: تسنیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن