شهری

روزانه ۷۵۰۰ نمونه کرونا در خراسان رضوی ثبت می‌شود

کد خبر : 41849

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون روزانه هفت هزار و ۵۰۰ نمونه تست کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی ثبت سامانه سینا می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمدجعفر صادقی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد مراجعان مراکز منتخب ۱۶ ساعته در موج پنجم شیوع کرونا خیلی بیشتر از قبل است که با تشخیص پزشک از آنها نمونه گرفته می شود.

وی ادامه داد: روزانه بطور متوسط حدود ۲۰ هزار نفر با علائم مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی های انجام شده نتیجه آزمایش ۵۰ درصد مراجعان در بخش سرپایی مراکز زیرپوشش این دانشگاه مثبت اعلام می شود.

وی تعداد مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی را ۴۱ مرکز عنوان کرد و افزود: نیمی از این تعداد در مشهد واقع شده‌اند.

دکتر صادقی ادامه داد: در موج‌های قبلی شیوع کرونا اغلب افراد جان‌باخته یا مبتلا به این ویروس بیش از ۶۰ سال سن داشتند اما در موج پنجم شیوع آن میانگین سنی افرادی که بستری می‌شوند به ۵۳ و میانگین سنی فوت شدگان به ۵۶ سال رسیده است که این امر نشان می‌دهد کرونا به سوی مبتلا کردن جوانان رفته است و البته واکسینه شدن افراد بالای ۶۰ سال نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

وی گفت: برای مقابله با این ویروس راهی جز واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن