اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

ارائه اینترنت طبقه بندی شده در کشور/ بازدید روزانه ۸ میلیارد ویدئو در فیس بوک

کد خبر : 13127

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی همچنین در نشست خبری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از اجرای طرح «اینترنت طبقه‌بندی شده» در کشور خبر داد که به کاهش فیلترینگ برای گروه‌های خاص می‌انجامد.

به گزارش صبح مشهد، خوراکیان افزود: تقسیم‌بندی اینترنت برمبنای دسترسی‌ها و براساس نیازها و ماموریت‌ها خواهد بود.اینترنت طبقه‌بندی شده طرحی است که اجرایی می‌شود. بر این اساس برخی مراکز خاص همچون مراکز پژوهشی و دانشی، فرهنگی، دانشگاه‌هاو رسانه‌ها می‌توانند به بخش عظیمی از اینترنت دسترسی داشته باشند. سعی داریم تقسیم‌بندی اینترنت به گونه‌ای باشد تا دسترسی‌ها براساس نیازها و مأموریت‌ها فراهم شود. در این طرح، ظرفیتی فراهم می‌شود تا بعضی مراکز خاص بتوانند از بخشی از محتوای اینترنت و فضای مجازی که برای عموم امکان دسترسی وجود ندارد، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: سیاست‌ها باید تبدیل به قانون و مقررات شود و با ابلاغ این مقررات به دست‌اندرکاران امر، بتوانیم موانع تولید محتوا را برای تولیدکنندگان کاهش دهیم. وی یادآور شد:سال ۹۶ برای حمایت و توسعه محتوا در کارگروهی بیش از ۹۰ موضوع راکه مانع تولید محتوا بودند  شناسایی کردیم. از این تعداد ۱۵ موضوع را در اولویت قرار دادیم و هم‌اکنون با کمک دستگاه‌های مربوط در حال تنظیم تفاهم‌نامه و مصوبات هستیم تا به رشد فضای مجازی کمک بیشتری شود. خوراکیان اظهار کرد: با انحصار در حوزه فضای مجازی موافق نیستیم و باید کمک کنیم اپراتورها و همه کسانی که در حوزه خدمات و ارتباطات نقش اصلی دارند، در بازار تولید مفید باشند.

بازدید روزانه ۸ میلیارد ویدئو در فیس بوک

وی با اشاره به ویژگی های محتوا در فضای مجازی و اهمیت تصویری شدن محتوا در فضای مجازی گفت: با گذشت زمان، تصویری شدن محتوا در فضای مجازی امری جدی است.وی افزود: بیش از ۸۳ درصد کل محتوای جهان در فضای مجازی در حال جابه جایی محتوای تصویری است و ویدئوها در دنیا در سه سال اخیر دوبرابر شده‌اند. همچنین فیس‌بوک روزانه ۸میلیارد بازدید ویدئو دارد.وی تصریح کرد: داده‌های باز موضوع دیگری است که اهمیت بسیاری دارد. هرچه در فضای مجازی پیش می‌رویم، دسترسی آزاد به اطلاعات نرم‌افزار و داده‌های باز در این فضا بیشتر می‌شود و اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.وی از دیگر موارد بسیار مهم در فضای مجازی را تولید و انتشار محتوا دانست و گفت: تولید و اشتراک‌گذاری محتوا دارای اهمیت است.خوراکیان اظهار کرد: این سه مورد تأکیدی در فضای مجازی عارضه‌ها و ملاحظات بسیاری دارد که لازم است بیشتر به مباحث توجه داشته باشیم. از جمله ملاحظات بازنگری در قوانین و ضوابط و مدل مواجهه با سرویس ویدئومحور است. در کشور با مشکلاتی روبه رو هستیم و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، با موانع و محدودیت‌هایی روبه رو هستند.

وی یادآور شد: همه فعالان فضای مجازی و کسانی که در ارائه سرویس و زیرساخت نقش دارند، براساس مسئولیت اجتماعی‌شان وظیفه دارند این مسئله را برای کاربران تبیین کنند که داده‌ها هیچ امنیتی در فضای مجازی ندارند و باید در توزیع و انتشار محتوا توجه بیشتری داشته باشند.معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: کسانی که در حوزه زیرساخت، ایجاد شبکه ارتباطات، مدیریت و ارائه سرویس نقش دارند، مسئولیت اصلی اجتماعی دارند و باید توجه اساسی به موضوع محتوا داشته باشند

منبع: مهر

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن