اخبار مهماستانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حجه الاسلام پژمان فر؛ دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجتمع هاشمی نژاد را به وزارت ارشاد پس دهد

کد خبر : 13056

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست مجتمع هاشمی نژاد را به وزارت ارشاد پس دهد.

به گزارش صبح مشهد، حجه الاسلام نصر الله پژمان فر گفت: حوزه فرهنگ و هنر در اعتبارات ملی و استانی و نیز زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اساسا حوزه ضعیف و مهجوری است که این وضعیت در شهر مشهد بحرانی‌تر است.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد: نتایج این مهجوریت را کاملا روشن و واضح در جامعه قابل مشاهده است .

وی ادامه داد: در حاشیه شهر مشهد تنها مرکزی که جوانان و نوجوانان درآن می توانند حضور یابند و درعرصه فرهنگ و هنر گام بردارند مجتمع فرهنگی و هنری شهید هاشمی نژاد مشهد است .

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس منطقی در سالیان گذشته مقرر شده است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت درمان، سالنی را که کاربری آن جز تاتر و فعالیت هنری و فرهنگی نخواهد بود را در اختیار وزارت ارشاد اسلامی قرار گیرد و کاربری فرهنگی در این خصوص در منطقه حاشیه شهر داشته باشد .

وی ادامه داد: یقینا علوم پزشکی در آن زمان به مراتب بیشتر به این مکان احتیاج داشته اما در آن زمان منطق برآن بود که در اختیار ارشاد قرار گیرد و از این واگذاری نزدیک به ٢٠سال می گذرد .

وی تاکید کرد: اساسا زمانی که ما می خواهیم مرکزی را واگذار نماییم جایگزینی برای آن خدمات باید در نظر گرفته باشیم سوال من از مسئولین و دستگاه‌های که این کا را انجام داده اند این است که جایگزین مناسبی در نظرگرفته شده است یا نه ؟

پژمانفر تاکید کرد : حال امروز علوم پزشکی این مکان را از آن خود کرد می‌تواند چه کاری انجام دهد آنجا فقط سالن تئاتر است و هیچ کاربری دیگری نمی‌تواند داشته باشد .

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اگر می‌خواهد از آن به عنوان آمفی تئاتر استفاده کند که در گذشته نیز این تعهد از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است .

وی با اظهار تاسف از نحوه بازپس گیری این مجموعه گفت: به هر منطق و استدلالی که مسئولین وقت علوم پزشکی می خواهند این مجتمع را از وزارت ارشاد بگیرند آیا باید به این نحو عمل کنند؟

وی ادامه داد: رفتار قهریه در این موضوع اساسا در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که دستگاه‌ها با یکدیگر اینگونه برخورد کنند و این اقدام توهین به دستگاه‌های فرهنگی است.

وی تاکید کرد : دانشگاه علوم پزشکی مشهد نه تنها باید سالن را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس دهد بلکه باید از اصحاب فرهنگ و هنر این استان به دلیل این کار دلجویی کند.

وی با تاکید برآنکه این موضوع را از تهران با جدیت پیگیری می کنم افزود : این موضوع باید در قالب تفاهم نامه و توافق و گفت‌وگو حل و فصل شود .

پژمانفر با تاکید برآنکه برای اعضاء کتابخانه عمومی که درآن مجتمع مستقر است، محدودیت ورود ایجاد شده گفت: به نظر من دانشگاه علوم پزشکی مشهد کار ناشایستی انجام داده است و فضای بدبینی برای بهداشت و درمان در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است .

پژمانفر اضافه کرد: مدیریت دانشگاه علوم پزشکی روش بدی را برای بازپس‌گیری انتخاب کرده است که اگر این مسئله در استان حل و فصل نشود ما آن را از تهران پیگیری خواهیم کرد .

گفتنی است، پنجشنبه گذشته  و همزمان با اربعین حسینی، مسئولین بیمارستان هاشمی‌نژاد ضمن ورود به مجتمع فرهنگی و شکستن قفل ها، از آنجا وارد کانون بسیج هنرمندان شده و لوازم را به خارج از کانون منتقل کردند که این کار بدون داشتن حکم قضایی و قانونی و بدون هماهنگی انجام شده است.

مجتمع فرهنگی هاشمی‌نژاد شامل کتابخانه‌ای با ۱۷۰۰ عضو و ۱۴ هزار جلد کتاب است. این مرکز همچنین شامل دفتری برای فعالیت هنرمندان بسیجی است.

منبع: ایسنا خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن