اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

غبار و آلایندگی هوا در خراسان رضوی ادامه دارد

کد خبر : 12984

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: تداوم آلایندگی هوا و گرد و غبار تا روز یکشنبه آتی در شهرهای مختلف این استان پیش بینی می شود.

محسن عراقی زاده روز چهارشنبه افزود: از پنجشنبه هفته گذشته گرد وغبار و آلایندگی خراسان رضوی را فرا گرفته است. در روزهای ابتدایی هفته غلظت آلاینده ها افزایش یافت اما از دیروز روند افزایش آن متوقف شده است.
وی ادامه داد: در روزهای آتی غلظت آلاینده ها در خراسان رضوی کاهش می یابد و بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی بنا بود روز پنجشنبه این هفته بارش باران رخ دهد اما بررسی نقشه های جدید هواشناسی این بارش را برای روزهای ابتدایی هفته آینده پیش بینی کرده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش غلظت آلایندگی هوا در استان بر اثر پایداری هوا در فصل پاییز، نبود بارندگی، ورود گرد و غبار از کویر مرکزی و همچنین کشور ترکمنستان رخ داده است.
وی افزود: میانگین دمای هوا در خراسان رضوی طی روزهای آتی تغییرات چند درجه ای دارد. بیشینه دمای امروز هوای مشهد ۲۵ درجه سلسیوس پیش بینی شده و برای روزهای پنجشنبه و جمعه به ترتیب به ۲۳ و ۲۰ درجه می رسد.
عراقی زاده ادامه داد: کمینه دمای هوای مشهد در این مدت بین ۱۰ و ۷ درجه سلسیوس با سیر نزولی در نوسان است.
خراسان رضوی از عصر پنجشنبه هفته گذشته تحت تاثیر جریانهای جوی فعال صحرای قره قوم ترکمنستان واقع در شمال شرق این استان و همچنین گردو غبار کویر مرکزی قرار گرفته است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن