شهری

ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد دو برابر می‌شود

کد خبر : 30399

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد تا پایان امسال به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محمدحسین صالحی روز سه‌شنبه در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر حسن‌آباد در حومه مشهد افزود: اجرای طرح “مشهد، شهر بدون معتاد” در سال گذشته آغاز شد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات مکان نگهداری این افراد بود ادامه داد: تا پایان سال گذشته ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد هزار و ۸۰۰ نفر بود که با کمک دستگاه‌های مختلف تا پایان امسال این ظرفیت به بیش از پنج هزار نفر و در سال آینده به هفت هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: کمپ حسن‌آباد در فاز اول ۵۰۰ نفر را پذیرش می‌کند اما در فاز نهایی این تعداد به سه هزار نفر خواهد رسید.
وی افزود: هم‌اکنون پنج پروژه در شهرستان مشهد برای نکهداری معتادان در حال اجراست که هر پروژه ۲۰۰ نفر به این ظرفیت اضافه می‌کند.
صالحی ادامه داد: اولین استانی بودیم که پس از شیوع کرونا اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کردیم که شهرداری و شورای شهر نیز در این مسیر به رغم اینکه متولی نبودند، حمایت‌های خوبی داشتند.

تخصیص ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی معتادان
رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: مدیریت شهری همانطور که برای زیباسازی شهر و فضای سبز شهری هزینه می‌کند باید به موضوع معتادان متجاهر نیز به عنوان عناصر نازیبای شهر بپردازد.
محمد رضا حیدری افزود: سال‌های گذشته با مصوبات شورا به سازمان بهزیستی برای نگهداری و درمان معتادان کمک‌هایی صورت گرفت و در سال جاری نیز حدود ۳۰ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: مشکل اعتیاد باید به صورت ریشه‌ای حل شود و با توانمندسازی این افراد میزان برگشت‌پذیری آنها به اعتیاد کاهش یابد همچنین در حوزه کاهش نابرابری‌های اقتصادی و آموزش‌های مهارتی و اشتغال باید فعالیت زیربنایی انجام شود.
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شهر بدون متجاهر را باید بزرگتر دید.
سید محسن حسینی پویا افزود: شهر منتسب به حضرت امام رضا (ع) است که باید شهر بدون متجاهر، شهر بدون کودک کار و شهر بدون کارتن خواب باشد و زیبنده نیست در آن معتاد متجاهر دیده شود.
وی ادامه داد: از این رو در کارگروه حقوق شهروندی کمیسیون حقوقی شورای شهر، پیش نویس طرحی را تهیه کردیم تا زنان بی سرپرست که آسیب‌پذیر هستند نیز مورد توجه قرار گیرند.
در این مراسم ساخت اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد در کیلومتر ۱۰ جاده مشهد – شاندیز در حومه شمال غرب مشهد آغاز شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن