شهری

نصرپور: شهدای رسانه در میدان جهاد تبیین می درخشند

کد خبر : 54218

یادواره شهدای صدا و سیمای خراسان رضوی امروز با پیام رییس سازمان صدا و سیما در سالن همایش مجتمع رضوان صدا وسیما در مشهدمقدس برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی،دکترپیمان جبلی در این پیام آورده است: در میدان نبرد ترکیبی و جنگ نرم وتهاجم فرهنگی نظام سلطه جهانی .ودرعرصه جهادتبیین ،شهدای گرانقدروپرافتخاررسانه ملی با سیره و منش ولایی و اخلاق حسنه و اخلاص و همت والای خود به عنوان ستاره‌ های روشنی بخش و قهرمانان و الگوهای جاودانه ما در انجام رسالت رسانه ملی و اعتلای آرمانهای والای انقلاب شکوهمنداسلامی می درخشند.

وی در ادامه افزوده است: ما با اقتدا به آن شهدای والامقام و سرافراز و در پرتو منویات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، همواره در این راه با بصیرت و عزم راسخ، قدم بر می داریم.

دکترجبلی در بخش دیگری از این پیام آورده است: برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای عزیز و قدردانی نسبت به ایثار، حماسه و رشادت های بی نظیر آنان و تجلیل از خانواده‌ های معزز شهدا، اقدامی حسنه، مقدس و فضیلتی غرور آفرین است که در راه حفظ، ترویج و ارتقای روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت حیات طیبه انقلاب شکوهمند اسلامی، مهم و ارزشمند می باشد.

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه این پیام آورده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان ارزش شهدا، چه زیبا می فرمایند که اگر این شهادت ها نبود، اگر این فداکاری‌ ها نبود، این نظام باقی نمی ماند؛ این نهال نظام، مورد تهاجم توفان های سخت بود.

دکترجبلی افزود: یادواره گرامیداشت شهدای گرانقدر صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی و قدردانی و زنده نگاهداشتن یاد و خاطره آن شهدای عزیز دفاع مقدس و مدافع حرم و مقاومت و تکریم نقش و مقام شامخ آنان و تجلیل از خانواده های بزرگوارشان در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اقدامی فاخر و برازنده و رویدادی انقلابی و ارزشی و معنوی و شایسته است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در یادواره شهدای گرانقدر صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: رسانه ملی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نام خود را در میان شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای حادثه سقوط هواپیمای سی. ۱۳۰، ثبت و ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ‌کرده است.

-صداوسیمای خراسان رضوی نیز با تقدیم ۵ شهید از این قافله عقب نمانده است. این مرکز علاوه بر افتخارِ داشتنِ ۵ شهید گران‌قدر یعنی شهید فرودی، شهید خدادوست، شهید بزازان، شهید شایگان و شهید خزاعی؛ شهدایی هم در بین خبرنگاران آزاد شهرستان‌ها داشته است مانند شهید حجتی خبرنگار آزاد تربت‌حیدریه، شهید امانی خبرنگار آزاد شیروان (آن زمان خراسان تقسیم نشده بود) و نیز خبرنگار شهید کریم زاده از بجستان . (برگرفته از تاریخ شفاهی مرکز خراسان رضوی – مرتضی چوپانکاره قائم‌مقام و معاون خبر مرکز خراسان در زمان دفاع مقدس)

-بنا به قول دلاور رشید اسلام سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس: شهادت در ذات خود یک رسانه است و وقتی فردی در مسیر حق، شهید می‌شود با شهادتش حق بودن مسیر و ارزشمندی آن مسیر را اثبات می‌کند.

-محسن نصرپورگفت :لازم به یادآوری است که یکی از بندهای اصلی سند تحول رسانه ملی که همانا «ارتقای فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه» است در تلاش است مستندهای فاخری از شهدای والامقام استان و خانواده ها و والدین آنان و ازجمله شهدای مرکز، تولید و پخش کند که در این راه نیازمند حمایت مسئولین استان و رسانه ملی ازجمله مرکز بسیج سازمان است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی درادامه بیان داشت :برکت وجودی و جریان سازی شهدا بر کسی پوشیده نیست و ما این برکت را بعد از خاک‌سپاری پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله عملیات «رمضان» در محیط مرکزصدا و سیمای استان ، بیش‌ازپیش احساس کردیم. براساس یکی از بندهای سند تحول رسانه ملی، در تلاش هستیم تا با تهیه مستندهای فاخر از شهدا و خانواده های آنان، سبک زندگی ایشان را در جامعه ترویج کنیم.

محسن نصرپور افزود: در طول یک سال و نیم گذشته بیش از ۴۵۰ گزارش مستند با موضوع والدین شهدا تهیه و پخش شده است و برنامه “همدم” نیز با موضوع زندگی همسران شهدا با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در دست تولید و تدوین است.

وی ادامه داد: پاسداشت شهدا باید فراتر از نامگذاری نام ساختمان و استودیو باشد و آنچه که مهم است نکوداشت شهدا و بیان ارزشهای آنان در میان جامعه است.

رییس سازمان بسیج صداوسیمای کشور نیز در این مراسم گفت: رهبر انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی و سایر مسوولان نظام بر بزرگداشت یاد شهدا تاکید بسیار و اهتمام جدی دارند.

حاج آقای نصرپور: دکتر جواد رمضان نژاد افزود: بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، گروه های سیاسی مختلف مدعی بودند که تلاش آنها باعث سرنگونی رژیم پهلوی بود و حتی بعد از انقلاب مدتی بخشی از حکومت را نیز در دست داشتند ولی با شکل گیری دفاع مقدس، مشخص شد تلاش چه افرادی باعث ایجاد انقلاب شد و گروه های سیاسی در جبهه های حق علیه باطل حضور نداشتند.

وی ادامه داد: شهدا حجتی بر انقلاب اسلامی هستند و روح انقلاب را در تاریخ این کشور حفاظت کردند و باعث تثبیت مفاهیم انقلاب و رهنمودهای امام راحل شدند.

رییس سازمان بسیج صداوسیما گفت: تمام ملت ها نیاز به قهرمان دارند تا الگوها و هویت ها بر اساس آن شکل بگیرد و شهدا قهرمانان کشور ما هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن