اجتماعیاخبار مهماسلاید شوستون اصلی

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار/پیش بینی افزایش دما و غبار محلی دراستان

کد خبر : 12659

مدیرمرکزپایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: کیفیت هوای روزگذشته مشهد با میانگین شاخص ۱۳۲در ایستگاه های سنجش آلودگی هوا برای گروه های حساس در وضعیت هشدار بود.
رضا اسماعیلی افزود: براساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوای مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی، کیفیت هوای مشهد در ایستگاه های چمن با شاخص ۱۷۵،مفتح وسرافرازان با شاخص ۱۵۲،خیام شمالی با شاخص ۱۴۰،آوینی با شاخص ۱۳۱،سمزقند با شاخص ۱۲۸،الهیه با شاخص ۱۲۳،کریمی با شاخص ۱۲۰،امامیه با شاخص ۱۱۶وحرم مطهر با شاخص ۱۰۷در وضعیت هشدار برای گروه های حساس قرارداشت.
وی اضافه کرد: به افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان توصیه می شود، فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل  خود را در مناطقی که هوای آلوده دارد کاهش دهند.
پیش بینی افزایش دما و غبار محلی در خراسان رضوی
همچنین زهرا مبشری کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش دمای هوا همراه با وزش باد و غبار محلی برای روزهای آینده در مناطق مختلف این استان پیش بینی شده است.  وی افزود: در این مدت افزایش دما در مناطق شمالی خراسان رضوی مانند شهرستان سرخس نمود بیشتری دارد به طوری که بیشینه دما در این مناطق چهار تا شش درجه افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: بیشینه دمای مشهد برای روزهای یک شنبه و دوشنبه نیز به ترتیب ۲۹ و ۳۱ درجه سلسیوس پیش بینی شده است. کمینه دمای هوا در این شهر نیز طی شنبه شب و دوشنبه شب بین ۱۰ تا ۱۲ درجه در نوسان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن