اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

افتتاح نخستین مرکز طب تسکینی کشور در مشهد

کد خبر : 12357

نخستین مرکز طب تسکینی «هاسپیس» کشور به همت بنیاد خیریه دکتر سیدرضا خطیب در مشهد افتتاح شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، هاسپیس عنوان واژه‌ای است که به معنای مهمانداری، پذیرایی و نگهداری از یک مهمان بکار می‌رود و در اصطلاح پزشکی به مرکزی گفته می‌شود که از بیماران لاعلاج نگهداری کرده و به آنان خدمات مختلف پزشکی، روحی، عقیدتی و مالی ارائه می‌کند تا روزهای پایانی عمر خود را در فضایی با آرامش سپری کنند.

دکتر سیدرضا خطیب، موسس بنیاد خیریه خطیب و اولین هاسپیس کشور، ظهر امروز در آیین افتتاح این مرکز در مشهد، اظهار کرد: هاسپیس، مرکزی است که در تمام دنیا و حتی در چندین کشور مسلمان وجود دارد و به بیماران لاعلاج در زمینه‌های جسمانی، روحی، عقیدتی و مالی خدمات با ارزشی ارائه می‌کند. اگر از درد رنج می‌برند، دردشان را تسکین می‌دهد و در صورت بیماری‌های روحی و روانی مشاوره‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه «مشاوره‌های مذهبی و عقیدتی بخش دیگری از درمان بیماران در هاسپیس است»، تصریح کرد: علاوه بر خود بیمار فامیل و وابستگان هم تحت حمایت قرار خواهند گرفت، این خدمات نه‌تنها در مرکز هاسپیس بلکه در صورت نیاز در منازل بیماران هم ارائه خواهد شد.

خطیب با اشاره به اینکه «عملیات ساختمانی احداث اولین هاسپیس در ایران از ۳ سال قبل آغاز شد»، عنوان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت حدود ۴۰۰۰ متر مربع با زیربنایی حدود ۵۰۰۰ متر مربع احداث شده و کل هزینه احداث توسط بنیاد خیریه اینجانب در آمریکا تامین شده است.
موسس بنیاد خیریه خطیب افزود: همانطور که می‌دانید به علت تحریم‌های ناعادلانه بر علیه ایران امکان انتقال پول به ایران فراهم نبود، اما با تلاش و هزینه‌های بسیار و کمک یکی از مجرب‌ترین وکلا آقای ریچارد نیوکام مجوز ارسال پول به ایران توسط بنیاد خیریه از دولت آمریکا دریافت شد و خوشبختانه امروز شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها هستیم.

احمد خطیب، فرزند رضا خطیب، نیز در این خصوص گفت: برای گرفتن زمین جهت ساختن این مرکز به نهادهای مختلفی مراجعه کردیم اما هیچ زمینی را در اختیار ما قرار ندادند.

وی افزود: هیچ اقدامی صورت نگرفت تا اینکه در مزایده‌ای در سازمان مسکن و شهرسازی توانستیم این زمین را به میزان دو میلیارد تومان بخریم. همچنین شهرداری در آن زمان برای صدور پروانه هیچ تخفیفی قائل نشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن