شهری

نبود اعتبار، تابلوهای روز شمار اجرای طرحهای عمرانی شهرداری مشهد را خاموش کرد

کد خبر : 50005

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در یک سال اخیر طرحهای عمرانی در این کلانشهر به علت تخصیص نیافتن اعتبار دچار مشکل مالی شده، بدین علت تابلوهای روز شمار پروژه‌های عمرانی مشهد خاموش شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، سید خلیل منبتی روز شنبه در نشست خبری افزود: با نصب تابلوهای روز شمار در مشهد و تزریق پول و اعتبار، پروژه‌ها سه شیفت در حال کار هستند اما تا پرداخت‌ها به روال عادی و منطقی نرسد، روز شمارها روشن نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس، زیرگذر آزادی به جانباز، مسیر اسماعیل‌آباد و پارک چهل‌بازه از جمله پروژه‌هایی است که سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده و فاز پنجم بوستان وکیل‌آباد اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، پارکینگ هشت‌آباد، باغ‌موزه دفاع مقدس، تقاطع شهید حریری نیز از جمله پروژه‌هایی هستند که امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: بخش اول رود پارک چهل‌بازه آماده بهره‌برداری است، چپ‌گرد آزادی به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز تا پایان ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و تا خرداد ۱۴۰۲ تمام محورهای پروژه تقاطع غیرهمسطح آزادگان اجرا می‌شوند.

منبتی افزود: پروژه پردیس تئاتر مشهد نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تخصیص، تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجری سیاستهای شورای شهر در پروژه کمربند جنوبی هستیم

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص وضعیت کمربند جنوبی اظهار کرد: در این طرح مجری سیاست‌های شورای شهر هستیم، مطالعات اتصال بلوار نماز به بلوار برونسی نیز در دست اجرا است، در این طرح این بلوار از طریق تونل، پل و یا راه به بلوار برونسی متصل می شود.

منبتی خاطر نشان کرد: مطالعات اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز به اتمام رسیده و تا یک ماه آینده وارد مرحله عمرانی می‌شود.

وی گفت: ممیزی ایمنی بزرگراه‌ها نیز انجام شده و ایمن سازی بزرگراه وکیل آباد به عنوان طرح آزمایشی (پایلوت) در دست انجام است.

پایان حفاری بخش اول خط سوم مترو

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص پروژه قطارشهری مشهد نیز گفت: حفاری بخش یک خط سه قطارشهری در هسته مرکزی شهر به اتمام رسیده و به‌زودی ۳۰ واگن جدید مترو به خط دوم اضافه خواهد شد.

منبتی افزود: بیش از ۵۰ درصد اعتبار حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به مبلغ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان به قطارشهری اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: دولت نیز باید چهار هزار میلیارد تومان به پروژه قطارشهری مشهد اختصاص می داد که تاکنون محقق نشده است.

معاون شهردار مشهد با بیان اینکه مجوزی برای اجرای مجدد طرح ترافیکی زوج و فرد در هسته مرکزی شهر صادر نشده است، افزود: هم اینک ۲۷ هزار جای پارکینگ حاشیه‌ای و ۲۰ هزار غیرحاشیه‌ای در شهر وجود دارد.

وی گفت: یک و نیم میلیون خودرو در مشهد وجود دارد و در ایام پیک ۱۰۰ هزار خودروی غیر مشهدی وارد این کلانشهر می‌شود که نمی توان برای همه آنها پارکینگ تامین کرد، اما از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد توقفگاه و پارکینگ استقبال می‌کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن