اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

وداع باشکوه زائران حریم قدس رضوی با پیکر ۳۰ شهید گمنام دفاع مقدس

کد خبر : 14819

همزمان با ایام دهه فاطمیه و در شب جمعه ۲۹ جمادی‌الاول زائران حریم قدس رضوی طی برگزاری مراسمی باشکوه با پیکر شهدای گمنام وداع کردند.
به گزارش صبح مشهد، در مراسم وداع با پیکر ۳۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.
این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی پیرامون مقام والای شهدا و نقش آنها در پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی و همچنین لزوم تکریم شهدا و خانواده این عزیزان ادامه یافت.
اقامه نماز بر پیکر این شهدای والامقام توسط تولیت آستان قدس رضوی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی از دیگر بخش‌های این مراسم باشکوه و معنوی در حرم مطهر رضوی بود.
سپس زائران حریم قدس رضوی دعای روحبخش کمیل را در فضای آکنده از عطر و بوی شهدا زمزمه کردند و در پایان این مراسم پیکر مطهر این شهدا برگرد حرم امام مهربانی‌ها طواف داده شد.
گفتنی است: پیکر ۳۰ شهید گمنام دفاع مقدس، عصر امروز (پنج‌شنبه) وارد فرودگاه «شهید هاشمی‌نژاد» مشهد شد و با انجام تشریفات نظامی مورد استقبال گرم مردم و مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی خراسان رضوی قرار گرفت.
لازم به یادآوری است این شهدا والامقام در عملیات‌های «محرم»، «بدر»، «کربلای۴»، «رمضان» و «والفجر مقدماتی» در سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل و در مناطق عملیاتی «شرهانی»، «شرق دجله»، «ام‌‌الرصاص»، «شرق بصره»، «فکه» و «زبیدات» تفحص شده‌‌اند.
این شهدا قرار است در ۱۶ نقطه از استان خراسان رضوی شامل شهرستان‌های «مشهد»، «تربت حیدریه»، «قوچان»، «نیشابور»، «فریمان»، «بردسکن»، «تایباد»، «درگز»، «گناباد» و «تربت جام» در ایام شهادت حضرت زهرا(س) تشییع و تدفین شوند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن