اقتصادیستون اصلی

هتل ها پیشانی نظام و آبروی کشور/ هما یک ثروت ملی است

کد خبر : 12007

امروزه صنعت هتلداری در کشور خیلی سودآور نیست ولی هتل ها به عنوان آبرو و پیشانی نظام نقش موثری در میزبانی و تبلور فرهنگ ناب ایرانی اسلامی ایفا می کنند.

نشست خبری مدیر هتل هماى شماره یک مشهد صبح امروز برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، فریدون موافق امروز ۱۴ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی مجدد هتل‌ همای مشهد حدود ۱۵۰ شغل به طور مستقیم و ۳۰۰ تا ۴۰۰ شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد کرد و در صورت توسعه وضعیت اشتغال و به‌کارگیری نیرو در این مجموعه بیشتر نیز خواهد شد.

موافق درباره تعطیلی حدود ۱۴ ساله هتل همای۱ خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تعطیلی مدیریت ناصحیح بود، سال ۸۱ تصمیم گرفته شد این مجموعه بازسازی شود و به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد، اما بازسازی به صورت عملی از سال ۹۳ آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این هتل سال ۱۳۵۰ بازگشایی شد، گفت: بسیاری از مردم مشهد و سایر شهرها با هتل هما خاطره دارند، و در طی بازسازی سعی کردیم با توجه به حس نوستالژیک که وجود دارد نمای هتل عوض نشود.

مدیرکل هتل همای ۱ مشهد عنوان کرد: مساحت هتل ۷٫۵ هکتار و تعداد اتاق های آن ۱۳۵ عدد است. میانگین اشغال ظرفیت هتل ۴۰ درصد است و روزانه حدود دو درصد به ظرفیت اشغال هتل اضافه می‌شود.  همچنین باید اشاره کرد که بسیاری از مردم نمی‌دانند که این هتل بازگشایی شده و تصور می‌کنند که همچنان تعطیل است.

موافق با بیان اینکه به نظر من هتل‌داری هیچ سودآوری نه در مشهد بلکه در هیچ جا ندارد، گفت: البته این موضوع به این معنی نیست که هتل ساخته نشود، هتل‌ها به نوعی پیشانی نظام هستند و اولین موضوع در هر کشور بحث اقامت است.

وی گفت: در مدتی که هتل تعطیل بود شایعاتی زیادی مطرح شد برخی گفتند کسانی در این جا مستقر هستند در صورتی که اصلا امکان اقامت در هتل وجود نداشت، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی وجود نداشت و پنجره‌های هتل برداشته شده بود.

وی درباره بازسازی هتل گفت: هزینه بازسازی ۳۵ میلیارد تومان بود که در بسیاری از موارد بازسازی صورت نگرفته است بلکه ساخت انجام گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن