اسلاید شواقتصادیستون اصلی

۵۰۹ فقره جواز تاسیس در ۴ ماه اول سال ۹۶ صادر شد

کد خبر : 11720

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۴ ماهه سال جاری تعداد ۵۰۹ فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری ۱۳۸۵۱ میلیارد ریال و اشتغال ۹۸۵۹ نفر صادر شده است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی, راضیه علیرضایی اظهارداشت: تعداد مجوزهای طرح های صنعتی صادره استان طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۵ درصد رشد را نشان می دهد .
وی افزود: شهر مشهد با اختصاص ۳۹۸ طرح (۷۸درصد از کل) و  ۹۱۰۹ میلیارد ریال از کل سرمایه(۶۵ درصد از کل)، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در این مدت، بیشترین سهم سرمایه گذاری  در طرح های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش  محصولات غذایی و آشامیدنی بوده است که ۳۰۴۱ میلیارد ریال ( ۲۲ درصد ) از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است و بیشترین اشتغال نیز در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی بوده است که با ۲۳۱۵ نفر، ۲۴ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.
علیرضایی تصریح کرد: در حال حاضر خراسان رضوی با ۲۷۳۳ طرح صنعتی فعال و سرمایه گذاری حدود ۲۷٫۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود ۸۴ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استانهای اصفهان، یزد و  مازندران رتبه چهارم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه هشتم (بعد از استانهای بوشهر،خوزستان، کرمان،  هرمزگان، اصفهان ، فارس و یزد) قرار گرفته است.
وی اظهارداشت: ۵٫۵ درصد تعداد طرح ها، ۳ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال طرح های صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن