اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

رشد ۹ برابری تولید گوگرد بنتونیتی پالایشگاه خانگیران/ فروش گوگرد مذاب به سرمایه گذاران داخلی

کد خبر : 11552

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از رشد ۹ برابری تولید محصول گوگرد بنتونیتی این مجتمع گازی خبرداد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، مهندس سید مجید منبتی در همایش ترویج کود گوگرد بنتونیتی در بین کشاورزان که به میزبانی این شرکت برگزار شد افزود: از سال ۹۰ تولید محصول گوگرد به صورت پاستیل و گرانول سازی به سبد فروش محصولات این شرکت افزوده شد و از سال ۹۲ با ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های موجود برای مصارف داخلی، این مهم در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهارداشت: در سال ۹۴ پروانه بهره برداری تولید گوگرد بنتونیتی از موسسه آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اخذ شد تا با افزایش تولید این محصول نیاز کشاورزان در این راستا تامین نمائیم.
مهندس منبتی تصریح کرد: در طول دو سال گذشته تفاهم نامه ای برای توسعه محصول گوگرد بنتونیتی فی مابین شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و جهاد کشاورزی خراسان رضوی منعقد شد و خوشبختانه امروز شاهد توسعه و ترویج این محصول در بین کشاورزان هستیم.
این مقام مسئول تاکید کرد: این محصول می تواند راندمان واحد سطح در هکتار را افزایش دهد و در اصلاح خاک بسیار موثر است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه در کشور ما سالانه دو میلیون متر مکعب فرسایش خاک را شاهد هستیم بیان کرد: اگر قیمت هر متر مکعب خاک را ۳۰ دلار در نظر بگیریم حدود ۶۰ میلیارد دلار خسارت به کشورمان وارد میشود.
مهندس منبتی اظهارامیدواری کرد: با گسترش فرهنگ استفاده از محصولات گوگردی در کشور ضمن جلوگیری از خام فروشی باعث آبادانی میهن اسلامی و رونق بخشیدن حوزه کشاورزی باشیم.
مدیرعامل پالایشگاه خانگیران ادامه داد: در سال گذشته متوسط تولید روزانه محصول گوگرد بنتونیتی ۳۰ تن بوده است که در حال حاضر به ۲۷۰ تن رسیده است و این موضوع نشان از رشد ۹ درصدی تولید این محصول است و امیدواریم با توجه به بازار مصرف به ظرفیت اسمی ۴۵۰ تن دست پیدا کنیم.
وی همچنین از فراهم شدن فروش گوگرد مذاب به سرمایه گذاران داخلی خبرداد و گفت: شرکت هایی که تمایل به سرمایه گذاری، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و عرضه به بازار هدف را دارند در این زمینه آمادگی وجود دارد تا گوگرد مذاب در اختیار سرمایه گذاران داخلی قرار بگیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن