شهری

اعمال محدودیت های کرونایی در مشهد از ۱۴ آبان

کد خبر : 34140

محدودیت های کرونایی گروه های شغلی ۳ و ۴ ، از ۱۴ آبان ماه به مدت ۱۰ روز در مشهد اعمال خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، این خبر را رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا اعلام کرد و گفت: با‌توجه‌ به شرایط و وضعیت قرمز کرونایی شهر مشهد، محدودیت‌های کرونایی از چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه به‌مدت ۱۰ روز در این شهر اجرا می‌شود.

روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و روحانی در این جلسه اعلام کرد که «با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت‌های تازه‌ای در مراکز ۲۵ استان و ۴۶ شهرستان کشور اعمال خواهد شد.»

محدودیت های گروه ۳ و ۴ شامل چه مواردی است؟
دکتر بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در توضیح محدودیت های اعمال شده در مشهد به عنوان یکی از ۲۵ مرکز استان، به وب دا اعلام کرد: این محدودیت‌های کرونایی برای گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در نظر گرفته شده که شامل فعالیت‌های آموزشی و ورزشی می‌شود. وی تصریح کرد: بر این اساس مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

فرماندار: برپایی هرگونه مراسم در مشهد ممنوع است
همچنین به گزارش ایرنا، فرماندار مشهد نیز در هفتاد و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا در مشهد گفت: به دلیل شرایط بحرانی کرونا، برپایی هرگونه مراسم و تجمع در مشهد ممنوع است. هاشمی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و نهادهای خدمات رسان تاکید کرد و افزود: مدیرانی که پروتکل های بهداشتی را با حساسیت کمتری اجرا کنند باید در جلسه ستاد مقابله با کرونا پاسخگو باشند. وی با توجه به گزارشی مبنی بر کم توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در یکی از بانک های دولتی ضمن برقراری ارتباط تلفنی با مدیر دستگاه مربوط از وی بابت این مسئله توضیح خواست.

خراسان رضوی همچنان قرمز
لاری سخنگوی وزارت بهداشت نیز درباره وضعیت کرونا در استان‌ها گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت «قرمز» قرار دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن