اجتماعیاقتصادی

توزیع ۵ هزار کیسه تجزیه‌پذیر در فروشگاه های «شهرما»

کد خبر : 11381

به منظور بهبود محیط زیست شهر، در فروشگاه‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار «شهرما»،کیسه‌های تجزیه‌پذیر جایگزین کیسه‌های پلاستیکی و پلیمری می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد، احمد محبی، مدیرعامل سازمان با اشاره به تاثیرات مخرب کیسه‌های پلیمری بر محیط زیست بیان کرد: بدون شک اثرات مخرب کیسه‌های پلیمری بر محیط زیست بر کسی پوشیده نیست چراکه کیسه‌های پلیمری به کندی در محیط زیست تجزیه می شوند و در چرخه محیط زیست اختلال ایجاد خواهند کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه موضوع زباله یکی از معضلات حوزه محیط زیست در بحث تخریب آب، خاک و هوا است، افزود: باید فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای که امکان استفاده چندباره را دارند و یا کیسه‌های گیاهی و تجزیه پذیر ترویج شود.
محبی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری با احداث ۲۹ فروشگاه و ۱۷ بازار میوه و تره‌بار «شهرما» طی ۸ سال گذشته و با عرضه مستقیم محصولات از تولید به مصرف و ارائه تخفیفات دائمی نقش به سزایی در تامین مایحتاج شهروندان دارد، با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در استفاده از پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر پیش قدم بوده است.
مدیرعامل سازمان در پایان خاطر نشان کرد: در همین راستا ۵ هزار پلاستیک تجزیه‌پذیر از امروز چهارشنبه ۲۱ تیرماه در ۵ فروشگاه «شهرما» واقع در بلوار پیروزی، جهان آرا، شریعتی، فلسطین و جمهوری توزیع می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ تبلیغاتی بر روی این کیسه‌ها، فرصت بزرگی برای انتشار شعارهای زیست محیطی و فرهنگی ایجاد می‌شود که سازمان میادین آمادگی پیشبرد اهداف فرهنگی در سطح شهر را دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن