اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

مشهدالرضا عرصه تعاملات بین المللی/ گسترش عضویت شبکه شهرهای اسلامی

کد خبر : 11212

مدیر شبکه همکاری شهرهای اسلامی یکی از برنامه های شاخص مشهد ۲۰۱۷ در سطح بین المللی را برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای اسلامی دانست که در اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، سید رحمان میرزاییان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:باتوجه به اینکه این اجلاس با استقبال خوبی مواجه و بیش از ۴۰ شهردار از شهرهای اسلامی در آن حضور یافتند و به جهت اینکه از پتانسیل ایجاد شده در فضای شهر مقدس مشهد در آینده نیز بهره مند شویم و این پیامدهای مثبت استمرار داشته باشد، پیشنهاد ایجاد شبکه ی مدیریتی تحت عنوان شبکه همکاری شهرهای اسلامی در جهت تعاملات شهرداران اسلامی مطرح شد که با موافقت تمامی اعضای اجلاس، استقرار آن در مشهد تصویب شد.
میرزاییان همچنین در خصوص مسایل اجرایی گفت:برنامه ریزی ابلاغ و کار اجرایی از همان تاریخ آغاز و بدلیل اهمیت رویداد، شورای سیاست گذاری تشکیل شد.
رییس شبکه شهرهای اسلامی اظهار داشت: تشکیل سه دبیرخانه از مصوبات شورای سیاست گذاری بود که این دبیرخانه ها تحت عناوین :
۱_دبیرخانه ی اجلاس شهرداران
۲_دبیرخانه ی تعاملات پایتخت های فرهنگی جهان اسلام
۳_دبیرخانه ی نشست های تبیین و تعریف شهرهای اسلامی, می باشد.
وی در ادامه بیان کرد:وظایف این شبکه, با همان مدیریت ۲۰۱۷ محول شده و ادامه آن در سالهای آینده استفاده بهینه از ظرفیت ایجاد شده را بهمراه دارد.
میرزاییان در ادامه اظهار داشت:طی این شبکه تعاملات شهرداری های شهرهای اسلامی بیش از پیش خواهد شد که خود روندی رو به رشد را رقم میزند.
وی تاکید کرد:آمادگی بیشتر شهرهای اسلامی در مسیر تعاملات مستلزم گسترش عضویت شبکه شهرهای اسلامی است و مشهد بعنوان پایتخت معنوی ایران و با وجود حرم مطهر امام هشتم (ع) بهترین عرصه برای تعاملات بین المللی مسلمانان می باشد.
میرزاییان افزود:پایه گذاری برقراری این تعاملات در مشهدالرضا بنا شده است و ادامه مسیر نیز با توجه به زمینه های ارزشی موجود در این شهر خواهد بود.
وی تصریح کرد:شهرهای دیگر ایران در این مسیر اعلام آمادگی نموده اند و ما نیز توقع همکاری و مساعدت را داریم, به گونه ای که قبل از هرگونه اقدامی به مصوبات پایبند بوده و با مشهدالرضا بعنوان پایگاه شبکه همکاری شهرهای اسلامی, هماهنگی های لازم را مبذول دارند.
وی در پایان گفت:امیدواریم از حمایت های شورای شهر پنجم نیز بهره ی کافی را در این مسیر برده و ایشان با همین رویکرد در راه تعاملات شهرداری های شهرهای اسلامی حرکت نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن