اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

عرضه محصولات پاک اسلامی همزمان با نهمین اجلاس در مشهد

کد خبر : 11042

نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در حالی در مشهد برگزار خواهد شد که شهر با گذشت چندین روز همچنان آکنده از عطر رمضان و فضای معنوی عید سعید فطر است.
به گزارش صبح مشهد، معاون اجرایی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی درخصوص این اجلاس گفت: امسال برای نخستین بار اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود. لهراسب بهمن پور افزود : همزمان با برگزاری این اجلاس برنامه های فرهنگی متعددی برگزار خواهد شد که فرصت مناسبی برای رسانه های داخلی ایجاد می کند.
وی با تأکید بر اینکه این اجلاس در سطحی بالا برگزار خواهد شد گفت: میهمانان خارجی از ۳۶ کشور جهان و از ۲۳۰ شبکه رادیو و تلوزیونی و رسانه ای دنیا هستند که در میان آنان شخصیت های برجسته رسانه ای و مقامات رسمی و عالی رتبه نیز حضور دارند.
وی خاطر نشان ساخت: علاوه بر حدود ۴۰۰ میهمان خارجی پذیرای ۲۰۰ مهمان داخلی نیز از اصحاب رسانه، خانواده های معظم شهدای رسانه، فعالان عرصه برنامه سازی و تولیدات اسلامی و متولیان غرفه ها ومتولیان بازار فیلم اسلامی خواهیم بود.
وی درخصوص برنامه های همزمان با اجلاس رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی گفت:هفتمین بازار فیلم محصولات پاک اسلامی با حضور ۱۲۰ فعال رسانه ای و با هدف مبادله و بازاریابی محصولات اسلامی در همین ایام و در محل نمایشگاه آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت:از دیگر برنامه های جانبی، هفتمین نمایشگاه فناوری رسانه در راستای مدیریت رسانه، فضاهای پرتابلی رسانه و…. می باشد که با حضور فعالان برنامه سازی و تولید وپوشش های خبری و متخصصین امر رسانه در محیط های بحران, برگزار خواهد شد.
بهمن پور در ادامه گفت: جشنواره اتحاد نیز در همین ایام برگزار خواهد شد که فراخوان آثار و جمع بندی و داوری آن در تهران صورت گرفته و اختتامیه ی آن همزمان با اختتامیه ی اجلاس رادیو و تلوزیون کشورهای اسلامی خواهد بود.
وی از دیگر برنامه ها به هفته رسانه اشاره کرد و گفت: مشهد الرضا به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران باید نمودی در شان این شهر در رسانه ها داشته باشد. معرفی رسانه هایی با برنامه های گفتگومحور و کارشناسانه با پوشش اخبار و وقایع روز در این هفته انجام خواهد شد.
بهمن پور همزمان با برگزاری اجلاس از هفته ی فیلم خبر داد و گفت: هر روز دو فیلم مستند حوزه مقاومت در سینماهای مشهد برای عموم اکران خواهد شد که دو نوع خود اتفاقی شایسته است.
وی همچنین افزود:دومین نشست فعالان حوزه ی فضای رسانه نیز در همین ایام برگزار خواهد شد.
لهراسب بهمن پور در پایان با تشکر از ارگان هایی که در برگزاری این اجلاس شهرداری را یاری می کنند گفت: همکاری تولیت آستان قدس رضوی صدا و سیما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر ارگان های همراه در این زمینه، راه را برای تحقق هرچه بهتر اهداف برگزاری اجلاس و معرفی پایتخت فرهنگی جهان اسلام به رسانه های مختلف هموار خواهد ساخت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن