اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

تیزبینی رهبر معظم انقلاب و ایثار مجاهدان جبهه اسلام عامل امینت این کشور است

کد خبر : 10999

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تیزبینی و هدایت‌های امام راحل و جانشین به حق ایشان مقام معظم رهبری، خون شهدا، ایثار جانبازان و ایستادگی مجاهدان گمنام این مرز و بوم و جبهه اسلام، عامل امنیت این کشور است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه تفسیر سوره «والعادیات» که ظهر امروز در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه این سوره بعد از جنگ «ذات السلاسل» نازل شد، خاطرنشان کرد: آیه نخست این سوره «وَالْعَادِیَاتِ ضَبْحاً» است، خداوند در این آیه به اسب‌های دونده که در جبهه‌ها جهاد و میدان‌های جنگ می‌تازند، سوگند یاد می‌کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این سوگند نشان دهنده جایگاه رفیع و تقدس بزرگ جهاد است، تصریح کرد: قدوس تنها ذات اقدس پروردگار است و هر قدسیتی باید در پرتوی قدوس ایجاد شود. دفاع ما مقدس است چرا که دفاع از شریعت، دین و ارزش‌های الهی بود. نظام اسلامی ما مقدس بوده زیرا متصل به وحی و آموزه‌های الهی است و مشهد، مقدس می‌باشد زیرا وجود ملکوتی هشتمین حجت خداوند امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) در آن قرار دارد.
وی نورانیت عالم را تنها متعلق به ذات مقدس پروردگار دانست و اظهار کرد: جهاد زمانی مقدس است که برای رضای خداوند باشد، آنقدر مقدس که ذات حضرت حق در نخستین آیه سوره «والعادیات» به آن سوگند یاد کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ظلم، ظالم و منظلم از منظر اسلام باطل است. ابراز کرد: منظلم کسی است که در برابر ستم ستمگر مقاومت نمى‌کند و تن به ذلت و خوارى مى‌دهد، که از نظر اسلام مردود است. لذا در زیارت عاشورا امتی که در برابر ظلم یزیدیان سکوت کردند و یا به آن راضی شدند، نیز مورد لعن قرار هستند.

استکبار به دنبال ایجاد انظلام در ملت‌هاست
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: مستکبران با تمام امپراتوری رسانه‌ای خود، ماهواره‌ها و دنیای مجازی به دنبال القای روحیه تسلیم، تمکین، انظلام و ظلم پذیری در میان ملت‌ها هستند. استکبار می‌کوشد به مردم عالم اینگونه القا کند که سرنوشت مختوم و محتوم شما پذیرش حکومت ماست و تمام مجادلات و مشکلات امروز عالم بر سر همین امر است.
وی پیروی از کفار و مستکبران را عامل سیر قهقرایی جامعه اسلامی و بازگشت به دوران جاهلیت دانست و با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تُطِیعُوا الَّذِینَ کَفَرُوا یَرُدُّوکُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِینَ» تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه شریفه دلیل سیر قهقرایی جامعه اسلامی را پیروی و اطاعت از کفار معرفی می‌کند؛ جامعه اسلامی اگر مبتلا به اطاعت‌پذیری و پیروری از کفار، مستکبران و انسان‌های ملحد شد و رضای الهی و اطاعت از آموزه‌های نبوی و هادیان ثقل را به حاشیه راند، به گذشته باز خواهد گشت.

رمز عقب نشینی استکبار ایستادگی بر مواضع است
تولیت آستان قدس رضوی افزود: حکومت آل سعود امتداد راهبردی نظام استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه است. علی‌رغم تمام امتیازات و باج‌هایی که این رژیم به آمریکایی‌ها و غربی‌ها داده است اما هر روز بیشتر تحت سلطه و نفوذ آن‌ها قرار می‌گیرد؛ رمز عقب نشینی استکبار کوتاه آمدن از مواضع نیست، بلکه ایستادگی بر مواضع است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب درباره جهاد کبیر، ابراز کرد: مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر ظلم به منفع اسلام و ملت‌های مسلمان، جهاد کبیر بوده و این از اصول دین مبین اسلام، سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و آرمان‌های انقلاب است.
وی با اشاره به آیه ششم این سوره که در آن خداوند می‌فرماید «إِنَّ الْإِنسَانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ، انسان در برابر نعمتهاى پروردگارش ناسپاس و بخیل است.» گفت: اینکه در سوره عادیات پس از اینکه خداوند به جهادگران قسم یاد می‌کند سخن از ناسپاسی انسان می‌آورد، شاید یک معنایش این است، انسان‌هایی که در پرتوی جهادگران و مدافعان امنیت پیدا کرده‌اند نباید نسبت به آنان ناسپاس باشند. بی‌احترامی به مدافعان حرم ناسپاسی آشکار است.

* قهرمان ملی مبارزه با تروریسم امام راحل است
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اگه مجاهدان هشت سال دفاع مقدس نبودند و این شهدای والامقام مدافع حرم و خانواده معظم آنها نبودند، آیا امروز چنین امنیتی را در کشور داشتیم؟
وی با اشاره به عملیات تروریستی روز گذشته تهران، ابراز کرد: دیروز چند تروریست در تهران به تعبیر مقام معظم رهبری ترقه بازی کردند، ملت ایران در دوران دفاع مقدس در برابر به اصطلاح قدرت‌های بزرگ جهانی ایستادند و بساط تروریست های بزرگتر از این‌ها را جمع کرده‌اند.
وی با یادآوری جنایات و ترورهای منافقین، اضافه کرد: ۱۷ هزار نفر مردم بی‌گناه که در میان آنها رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور بودند، به دست منافقین و داعشی‌های آن روزگار به شهادت رسیدند. بدون تردید قهرمان ملی این کشور در مبارزه با تروریسم امام راحل و عظیم الشأن ماست که خوب شناخت و صحیح در برابر جریان خبیث منافقین موضع گیری کرد؛ اگر آن ایستادگی‌ها نبود امروز کشور این امنیت را نداشت.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی امنیت کشور را مرهون تیزبینی و هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، خون شهدا، ایثار جانبازان و ایستادگی مجاهدان گمنام این مرزبوم و جبهه اسلام دانست و اظهار کرد: قدردانی از جوانان غیوری که جانشان را فدای این کشور و اسلام کردند، جانبازانی که ۳۰ سال با عارضه قطع نخاع بر بستر هستند و خانواده‌هایی که با مشکلات این فقدان‌ها و عارضه‌ها دست پنجه نرم می‌کنند، لازم است. این قدردانی‌ها باید در عمل باشد نه تنها در سخن.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن