اخبار مهمدانش و فناوری

صادرات ۲۳۰ میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور

کد خبر : 21776

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در سال گذشته حدود ۲۳۰ میلیون دلار صادرات داشته اند. به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، مسعود برومند در حاشیه بازدید از مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: حدود ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد در کشور وجود دارد و بیش از ۴۰ هزار نفر در این مراکز مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان این که شاغلان پارک های علم و فناوری و مراکز رشد از دانش آموختگان دانشگاه ها در حوزه های مختلف فعالیت های پژوهشی دارند، افزود: این مراکز به طور میانگین سالانه حدود هشت هزار میلیارد تومان فروش دارند اما در آینده باید تعداد شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور افزایش یابد. معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: طرحی با عنوان گرند فناوری در نظر گرفته شده تا از خروجی های پژوهشی که می توانند به فناوری تبدیل شوند، حمایت و پشتیبانی کندو به صورت مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک های علم وفناوری استانی و معاونت علمی و فناوری اجرایی شود.
برومند بیان کرد: شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در سال گذشته حدود ۲۳۰ میلیون دلار صادرات داشته اند. وی با اشاره به تدوین آیین نامه های اجرایی اعتبار پژوهشی (ستاپ)، تصریح کرد: ستاپ در سال گذشته اجرایی نشد و مذاکراتی برای دریافت منابع مالی لازم انجام شده و به دلیل این که مشکلاتی درخصوص بودجه وجود داشت، بودجه مورد انتظار اختصاص نیافت اما ساز و کارهای مالی به طراحی مجدد نیاز دارد. معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان این که هرسال تعداد زیادی از تفاهم نامه های بین المللی در حوزه پژوهشی با دانشگاه های برتر جهان منعقد می شود اما اجرای آن ها دارای اهمیت است، افزود: محققان و پژوهشگران ایرانی با مراکز معتبر بین المللی ارتباط خوبی دارند.
برومند با اشاره به فعالیت های دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه علمی و پژوهشی، افزود: این دانشگاه یکی از دانشگاه های پیشرو در حوزه پژوهشی و فناوری است که واحدهای فناوری این دانشگاه تولیدات خوبی داشته اند. وی بیان کرد: شرایطی که در این دانشگاه وجود دارد، نشان می دهد که با همه کاستی ها و نواقص کارآفرینان و جوانان خلاق توانسته اند محصولات کارآمدی را به بازار عرضه کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن