ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

وحدت نیاز مبرم جهان اسلام است

کد خبر : 9328

مفتی یونان وحدت و نزدیک شدن دیدگاه های مسلمانان به یکدیگر را نیاز مبرم جهان اسلام دانست و گفت: رویداد مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ،تاثیر مهمی در این راستا دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگی جهان اسلام، حمزه عثمان با ممتاز خواندن نتایج نشست بین المللی معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، این انتخاب را از هر جهت شایسته خواند.

وی خواستار تداوم برگزاری چنین نشست های بین المللی میان جوامع اسلامی شد وگفت: برنامه های این نشست شامل جلسات گفت وگو ، زیارت امام رضا (ع) ، بازدید از موزه وآثار باستانی مشهد برای ما بسیار پربار بود و ما با کوله باری از دستاوردهای عظیم فرهنگی عازم کشورهایمان می شویم.

وی اظهارکرد: گردهمایی بزرگ شخصیت های فرهنگی وتبادل افکار آنها در این رویداد منجر به وحدت فکری وعملی مسلمانان ونزدیک شدن دیدگاه های آنها شد.

مفتی یونان با تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری مراسم معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تاکید کرد: این مراسم نتائج بسیار پرباری برای شرکت کنندگان داشت.

وی خاطر نشان کرد:‌اسلام دین برادری، رحمت و احترام به حقوق همه انسان ها و پیروان ادیان دیگر است که این نشانه ارزش والایی است که اسلام و خداوند متعال برای انسان ها قائل شده است.

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که امسال در همین قالب، کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.

افتتاحیه رویداد بین المللی مشهد ۲۰۱۷ از ۴ تا ۶ بهمن در مشهد برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن