اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

وزیر علوم از راه اندازی شبکه ملی آزمایشگاهها خبر داد

کد خبر : 4427

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاسیس و تجهیز ۱۲۰ آزمایشگاه مرکزی در قالب شبکه ملی آزمایشگاههای کشور توسط این وزارتخانه در دست انجام است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، دکتر محمد فرهادی روز سه شنبه در جریان بازدید از پژوهشکده علوم و صنایع غذایی کشور مستقر در مشهد اظهار کرد: تاسیس و تجهیز ۱۲۰ آزمایشگاه مرکزی در قالب شبکه ملی آزمایشگاههای کشور توسط این وزارتخانه در دست انجام است .

وی تصریح کرد: از این تعداد دو آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه فردوسی و پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی کشور در مشهد قرار دارند که تجهیزات خاص، گرانقیمت و حساسی در آنها مستقر می شود و به سایر مراکز نیز خدمات ارائه می کنند.
وی ادامه داد: در همین چارچوب در ‘فن بازار’ پارسال در نمایشگاه تجهیزات علمی ایران افزون بر ۴۴۰ میلیارد ریال قرارداد بسته و تفاهم شد تا از شرکتهای علمی کشور تجهیزات خریداری شود.
وزیر علوم در ادامه اعتبارهای مصوب پارکهای علم و فناوری را تا سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: همه این اعتبار به پارکها تخصیص داده نمی شد.
وی گفت: گرچه از اعتبار ردیفهای متمرکز وزارت علوم پارسال حدود ۳۰۰ میلیارد ریال به پارکهای علم و فناوری تخصیص یافت.
فرهادی افزود: تا سال گذشته تنها ۴۷ صدم درصد تولید ناخالص ملی به فصل پژوهش و فناوری اختصاص داده شده بود ما از امسال قرار است این رقم به بیش از یک درصد تولید ناخالص ملی افزایش یابد که تحول بسیار مهمی است.
وی ادامه داد: وزارت علوم در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز تاکنون هفت طرح به ستاد اقتصاد مقاومتی پیشنهاد داده که از این تعداد چهار طرح به تصویب رسیده و در مرحله نگارش برنامه عملیاتی قرار دارد.
وزیر علوم ساماندهی آموزش عالی، بین المللی کردن دانشگاهها، آموزشهای کیفی، توجه به امر پژوهش و فناوری و نیز توسعه شبکه های آزمایشگاهی علمی کشور را از جمله این طرحها برشمرد.
وی گفت: کار مفید دیگری که در وزارت علوم صورت گرفته موضوع گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است که کار خیلی زیادی روی آن صورت گرفته و دیروز ۱۱ مرداد طرح آن در اختیار ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.
پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز مهم پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور از سال ۱۳۸۵ به عنوان ‘پژوهشکده مستقل ملی’ و دارای مصوبه قطعی از شورای گسترش آموزش عالی فصل نوینی از فعالیتهای خود را آغاز نمود.
سابقه فعالیت این پژوهشکده به سال ۱۳۶۰ بازمی گردد که در ابتدا با نام سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان فعالیت خود را شروع و در فاصله زمانی سالهای ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ با تبدیل مراکز استانی سازمان به پارکهای علم و فناوری، با نام پژوهشکده تحقیقات توسعه فناوری فعالیت خود را ادامه داده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن