اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

موفقیت‌های آستان قدس رضوی در سال ۹۵ ناشی از عزم راسخ برای تحقق مفاد حکم رهبری بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مثبت آستان قدس رضوی در سال گذشته، گفت: دستاوردها و موفقیت‌های مبارک آستان قدس رضوی در سال گذشته ناشی از عزم راسخ و تلاش مضاعف دست‌اندرکاران و خادمان این بارگاه نورانی در تحقق مفاد حکم مقام معظم رهبری بود. به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، آیت الله علم الهدی پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه در دیدار با قائم مقام تولیت و شورای معاونان و مشاوران آستان قدس ضوی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران این آستان مطهر، اقدامات و ابتکارات سال گذشته این آستان را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر ارزیابی و عنوان کرد: خوشبختانه خدمات آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) در سال گذشته متناسب با صفت رأفت این امام همام بود، در این سال بسیاری از زائران از غذای متبرک حضرت متنعم شدند و مستضعفان زیادی مورد توجه این بارگاه نورانی قرار گرفتند. امام جمعه مشهد مقدس ضمن قدردانی از گزارش قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی درخصوص فعالیت‌ها و اقدامات سال گذشته این آستان، بر لزوم پیگیری جدی نهضت آغاز شده در این آستان برای خدمت‌رسانی به زائران و مستضعفان تاکید و بیان کرد: افزایش طبخ و توسعه غذای متبرک حضرت رضا(ع) اقدامی بسیار مثبت بود،‌ زیرا بهره‌مندی از غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا(علیه‌السلام) آرزوی هر زائر و دلداده بارگاه رضوی است و امیدواریم روزی فرا رسد که تمام زائران حضرت بتوانند حداقل یک وعده بر سفره متبرک حضرت رضا(ع) بنشینند. وی اداره‌ شایسته آستان قدس رضوی را با توجه به گستردگی و انتظارات فراوان از آن، بسیار دشوار دانست و تصریح کرد: به سبب بزرگی و عظمت جایگاه کرامت و رأفت حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) انتظارات از آستان قدس رضوی بسیار زیاد است، بنابراین وظیفه‌ای خطیر بر دوش تمامی خادمان و دست اندرکاران این بارگاه مطهر وجود دارد. نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دستاوردهای مثبت سال‌ گذشته آستان قدس رضوی در حوزه زائران و مستضعفان را ناشی از پیگیری جدی بندهای حکم رهبری معظم انقلاب با عزم راسخ و همت مضاعف دانست و خاطرنشان کرد: هر خدمتی که از سوی آستان قدس رضوی به زائران، مجاوران و نیازمندان می‌رسد، عنایت و برکتی از سوی حضرت رضا(علیه‌السلام) است. آیت الله علم الهدی در پایان بر لزوم تکریم هرچه بیشتر زائران بارگاه مطهر رضوی به بهترین شکل تاکید کرد و گفت: اگرچه برخورد خادمان حرم مطهر رضوی با زائران بسیار شایسته است، اما به سبب عظمت مکان حتی کوچکترین قصورها در گرامی‌داشت زائران حضرت به هیچ عنوان پسندید و جایز نیست. در ابتدای این دیدار، سید مرتضی بختیاری؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال ۹۵ پرداخت و تصریح کرد: سال ۹۵ اگر چه اولین سال مدیریت جدید در آستان قدس رضوی بود، اما متاثر از منشور هفتگانه مقام معظم رهبری اتفاقات مبارکی در این بارگاه نورانی رقم خورد. وی با بیان اینکه در لحظه تحویل سال بیش از ۳ میلیون زائر در حرم مطهر رضوی حضور داشتند، گفت: در ایام نوروز ۹۶ در اوج آرامش و نظم از زائران نوروزی حرم حضرت رضا(علیه‌السلام) میزبانی شد. بختیاری با اشاره به افزایش قابل توجه نذورات آستان قدس رضوی در سال ۹۵، اظهار کرد: افزایش نذورات نشان دهنده همراهی مردم در امور خیرخواهانه و افزایش اعتماد عمومی به آستان قدس رضوی است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن