استانی

آزادی ۴۶۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد خراسان رضوی در سال جاری

کد خبر : 32676


رئیس ستاد دیه خراسان رضوی از آزادی ۴۶۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان خبر داد و گفت: بر خلاف پیش‌بینی‌ها در سال جاری کمک‌های مردمی به ستاد دیه استان افزایش داشت و مبلغی حدود ۷۷۷ میلیون تومان توسط مردم و افراد خیر برای کمک به آزادی زندانیان جمع‌آوری شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، جواد غفوریان طوسی ظهر امروز در جلسه کارگروه اصحاب رسانه که در محل ساختمان ستاد دیه خراسان رضوی تشکیل شد، از آزادی ۴۶۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان خبر داد و در این رابطه اظهار کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته برخلاف پیش‌بینی‌هایی که می‌شود و با شیوع ویروس کرونا و شرایط سخت اقتصادی مردم نه تنها کمک‌های مردمی در جهت آزادی زندانیان به ستاد دیه کاهش نیافت، بلکه شاهد افزایش آن نیز بودیم به طوری‌که در طول تابستان گذشته مبلغ ۷۷۷ میلیون تومان توسط مردم و افراد خیر برای کمک به آزادی زندانیان جمع‌آوری شد.

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی با بیان اینکه در سال جاری موجودی زندانیان غیرعمد در استان به زیر ۶۵۰ نفر رسیده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۱۸۷ نفر با مبلغ بدهی ۱۹ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان آزاد شده‌اند که از کل این مبلغ نزدیک به ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شامل گذشت و چشم‌پوشی شاکیان از حق خود بوده است.

وی ادامه داد: با رایزنی‌هایی که انجام شد، توانستیم حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد به زندانیان پرداخت کنیم و همچنین در سال جاری حدود ۴ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان کمک بلاعوض برای آزادی زندانیان پرداخت شده است.

غفوریان طوسی با بیان اینکه امسال حدود ۹۱ نفر زندانی بدون اینکه هیچ مبلغ پولی را پرداخت کنند و یا تسهیلاتی به آن‌ها ارائه شود، تنها با دریافت خدمات مشاوره آزاد شده‌اند، بیان کرد: در مجموع بدهکاری این افراد مبلغی حدود ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که خوشبختانه با ارائه خدمات مشاوره پرونده‌شان مختومه و از زندان آزاد شدند‌.

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد هم‌اکنون در شرف آزادی هستند، اضافه کرد: حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهکاری زندانیان جرایم غیرعمد شامل بدهکاری به صندوق خسارت‌های شرکت‌های بیمه است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۰۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سال جاری با کمک‌های بلاعوض آزاد شده‌اند، اظهار کرد: جمع زندانیان غیرعمد مشهد ۶۹۳ نفر است و ۱۷۳ نفر نیز با اعسار آزاد شده‌اند.

غفوریان طوسی با بیان اینکه در سال جاری آمار زندانیان مهریه کاهش داشته است، توضیح داد: مشکلات و ضرر و زیان‌های اقتصادی کسب‌وکارها مهم‌ترین دلیل زندانی شدن افراد در جرایم غیرعمد است به طوری‌که تا تاریخ بیست و هفتم مرداد ماه سال جاری، حدود ۵۱۶ نفر از زندانیان ما به علت مشکلات اقتصادی و بدهکاران مالی و حدود ۶۰ نفر شامل جرایم قتل، ایراد و صدمه بدنی غیرعمد در زندان به‌سر می‌برند.

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی افزود: همچنین ۲۷ نفر به علت عدم پرداخت نفقه، ۳۲ نفر نیز به‌خاطر عدم پرداخت اقساط مهریه، هشت نفر به علت حوادث کارگاهی و ۱۱ نفر به خاطر تصادفات در سال جاری زندانی شده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن