زندگی

مشاوره ازدواج

دختری ۲۴ ساله دارم، تا چه زمانی منتظر خواستگار خوب باشیم؟

کد خبر : 36474

دختری دارم ۲۴ ساله. هنوز گزینه‌ای که همه چی تمام باشد، به خواستگاری‌اش نیامده است بنابراین همه را رد کردیم. تا چه زمانی می‌توانیم منتظر خواستگار خوب باشیم؟ می‌ترسم دخترم در خانه بماند ولی معتقدم شوهر نکردن بهتر از یک ازدواج نادرست است، اشتباه می‌کنم؟

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی ‌مشاور خانواده

صبح مشهد– از شما می خواهم نگران این که چرا تا به حال دخترتان موفق به ازدواج نشده است نباشید چرا که:۱- نداشتن خواستگار مناسب یکی از مشکلات رایج در میان دختران امروزی است و به دختر شما اختصاص ندارد. با توجه به شرایط موجود، نداشتن خواستگار مناسب بعید به نظر نمی رسد چرا که همه ما در اطراف خود دختران بسیار شایسته ای را دیده ایم که به هر دلیلی خواستگار مناسب ندارند.۲- امروزه متاسفانه سن ازدواج در جامعه بالا رفته است و طبیعتاً دخترها هم دیرتر ازدواج می کنند. اکنون میانگین سن ازدواج در دختران ۲۶ تا ۳۰ سال شده که دختر شما هنوز به این میانگین نرسیده است و گذشته از آن امتیازات فراوانی از جمله تحصیلات دانشگاهی که بسیاری از دختران دارند متاسفانه باعث تاخیر در ازدواج شده است.

گزینه «همه چی تمام» یعنی چی؟
در پیامک تان گفته اید: «گزینه ای که همه چی تمام باشد به خواستگاری دخترم نیامده». به این موضوع توجه کنید که یکی از موانع مهم پیش روی ازدواج جوانان توقعات بالاست که شما با کم کردن این توقعات و بیان این مسئله در موقعیت های مناسب، می توانید زمینه ازدواج دخترتان را فراهم کنید. بیان این مسئله در جمع دوستان و بستگان که انتظارات شما برای ازدواج بالا نیست، می تواند راه حل مناسبی برای نشان دادن این موضوع باشد و برعکس بیان این که دخترم خواستگار همه چی تمام ندارد، شانس آمدن دیگران به خواستگاری اش را کم می کند.

بدبینی را کنار بگذارید
ازدواج همه زندگی نیست بلکه تنها یک بعد از ابعاد زندگی است هر چند بسیار مهم است. با این حال تا زمانی که شرایط ازدواج برای فرزندتان فراهم نشده است، از فرصت استفاده و شرایط را در ابعاد دیگر مانند تحصیل در مقاطع بالاتر برای او فراهم کنید. همچنین از منفی بافی و ترویج و تشویق افکار منفی در فرزندتان اجتناب کنید. این جمله که او در خانه می‌ماند، فقط اعصاب شما و خودش را مکدر می‌کند. بنابراین ناراحتی و افکار مزاحم را از خود دور کنید و بدانید آن چه باعث ناراحتی و مشکل می شود، افکار منفی و نوع دید شما به دنیا و وقایع است. در بسیاری از موارد از یک مسئله طبیعی برداشتی داریم که کاملاً متفاوت با واقعیت است. سعی کنید بدبینی را کاملاً کنار بگذارید و به دنیا با عینک خوش بینی نگاه کنید و آرامش را در زندگی به خودتان هدیه دهید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. الان درمورددختر۳۰ساله هم اینجوری صحبت نمیکنن ک شما فک میکنی دختر ۲۴ ساله ات ترشیده ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن