اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

در صورت امکان حضور همه اصحاب قلم قدرت رسانه ای استان بهتر نشان داده می شد

کد خبر : 9035

حضور بی نظیر اصحاب رسانه در اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری خراسان رضوی، مطالبه ای برای تداوم آن در سال های آینده است.
به گزارش صبح مشهد، مدیر مسئول روزنامه خراسان در گفت و گو با ستاد برگزاری اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری خراسان رضوی گفت: اصحاب رسانه خراسان رضوی همواره از جای خالی فرصتی برای رقابت گلایه مند بودند که خوشبختانه این اتفاق امسال و با همت خانه مطبوعات استان رخ داد. دکتر «محمد سعید احدیان» افزود: همیشه در میان خبرنگاران این سوال مطرح بود که چرا این استان نباید جشنواره ای در خور و مورد قبول داشته باشد تا بتوانند عملکرد خود را محک بزنند و رقابتی حرفه ای را تجربه کنند. وی تصریح کرد: حداقل در دهه اخیر متولیان امر کوتاهی کردند و این غفلت موجب شد تا خراسان رضوی که همگان از آن به عنوان قطب رسانه ای کشور نام می برند در این بخش در ردیف های پایین جدول برگزاری جشنواره مطبوعات باشد و این نقصی بزرگ است که به راحتی جبران نمی شود.
به گفته وی تا زمانی که جشنواره سالانه مطبوعات کشور برگزار می شد تا حدودی از عطش اصحاب رسانه می کاست اما با توقف آن، به استان هایی چون خراسان رضوی که در آن ها جشنواره ای شکل نگرفت بیشتر ظلم شد لذا باید نفس برگزاری اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان را به فال نیک گرفت اگرچه ممکن است در سال اول با مشکلاتی هم مواجه شود. وی به خبرنگاران و اصحاب رسانه توصیه کرد در ساعات باقیمانده از مهلت جشنواره، آثار خود را ارسال و با متولیان برگزاری آن همراهی کنند تا زمینه و مطالبه ای برای تداوم این جشنواره در سال های آینده باشد.
برابری جشنواره استانی با کشوری
وی در عین حال به عنوان رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: هیئت مدیره این موسسه در دوره فعلی از همان ابتدا برنامه ریزی برگزاری جشنواره مطبوعات را در دستور کار قرار داد و حتی برای جبران عقب ماندگی های قبلی و نمایش قدرت رسانه ای خراسان رضوی در کشور، تصمیم به برگزاری جشنواره منطقه ای داشت که متاسفانه با سردی مسئولان ارشد استان مواجه شد و نتوانست این قدم بزرگ اما لازم و ضروری را بردارد.
وی، افزود: بالاخره با وجود همه بی مهری ها و ناملایمات، این هدف استانی شد تا اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری خراسان رضوی شکل گیرد و امروز استقبال گسترده همکاران رسانه ای، نشان از آمادگی آنان و جای خالی این رخداد دارد که ارسال بیش از هزار اثر گواهی بر آن است. احدیان، البته با انتقاد از شیوه نامه مربوط به برگزاری جشنواره که امکان حضور اصحاب رسانه بدون بیمه را سلب کرده است ادامه داد: این که عده ای در محافلی بدون اطلاع، دم از سلیقه ای عمل کردن استان در برگزاری این جشنواره می زنند آن هم در میان قشر رسانه ای، مایه تاسف است چرا که اگر خانه مطبوعات خراسان رضوی می خواست خارج از ضوابط ابلاغی این جشنواره را برگزار کند بدون شک بسیار مناسب تر عمل می کرد اما چون این جشنواره در غیاب جشنواره سراسری حکم همان را دارد به منظور حفظ ارزش آن، تن به برگزاری قانونی جشنواره داد.
وی اظهار کرد: اطمینان داریم اگر امکان حضور همه اصحاب رسانه فراهم بود آن وقت قدرت واقعی رسانه ای استان نشان داده می شد چرا که متاسفانه بسیاری از خبرنگاران استان بدون بیمه به فعالیت مشغول هستند و این نقصی بزرگ برای جامعه رسانه ای قطب مطبوعات کشور محسوب می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن