اجتماعیاستانی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان یگان قرارگاه منطقه ای شمالشرق مطرح کرد؛ ارتش ما امروز از هر نظر در نقطه اقتدار قرار دارد

کد خبر : 16093

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که نیروهای مسلح ما امروز در تجهیزات به دیگران متکی و وابسته نیست، گفت: ارتش ما امروز از هر نظر در نقطه اقتدار قرار دارد، با این حال ما وظیفه داریم نمایش قدرت خود را به عنوان بخشی از اقتدارمان انجام دهیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه ای شمالشرق ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در جمع کارکنان این یگان، ضمن تبریک پیشاپیش میلاد حضرت ولی عصر(عج)،با اشاره به این که در طول مدت حضورش در سمت ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در حدود نیمی از یکان‌های ارتش را سرکشی و بازدید کرده است، افزود: این زیارت‌ها بیشتر برای خود ما خوب است. در این دیدارها ما از شما حقیقتا درس فداکاری، وفاداری، ایثارگری و مقاومت می‌گیریم.

وی در ادامه با اشاره به تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور  اضافه کرد: انسان اگر چند لحظه فکر کند که چه رسالتی در برابر این شهدا دارد و در روز قیامت چگونه قرار است این بار مسئولیت را به راحتی زمین بگذارد، خواهد دید چه کار دشواری پیش رو دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که «به اعتراف دوست و دشمن، ایران اسلامی، امروز جزو مستقل‌ترین، مقتدرترین، عزیزترین و خوداتکاترین کشور منطقه است و حتی در مقایسه با برخی کشورهای فرامنطقه‌ای نیز شرایط بهتری دارد»، ادامه داد: ما این آرامش و امنیت را مدیون شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم و از خود گذشته آن‌ها می‌دانیم.

وی این امنیت را برای دنیا مثال‌زدنی دانست و با اشاره به شرایط برخی کشورهای منطقه که آرامش و امنیت روز و شب از آن‌ها گرفته شده است، تصریح کرد: این نقشه شومی است که دشمن کشیده و کشورهای اسلامی را به جان هم انداخته است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر این که وظیفه ما امروز حفظ امانت و نعمت امنیت، عزت و میراث گران بهای نسلی است که ایثارگر بوده است، به شیوه‌های انجام این وظیفه پرداخت و تصریح کرد: اولین کار نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است. ما باید این فرهنگ و نام و یاد شهدا را زنده نگاه داریم. راه دیگر این است که ما از سرکشی به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران غفلت نکنیم و این کار جزو اولین وظایف ما باشد.

وی با تاکید بر این که باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگاه داریم افزود: در سایه این فرهنگ است که جوانان ما از شر شیطان در امان می‌مانند، دختران ما مصونیت پیدا می‌کنند، پاکی خود را حفظ می‌کنند و آینده پرافتخاری برای خود رقم می زنند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: دشمن از شهدا و رزمندگان ما ضربه زیادی دریافت کرده است و در نتیجه آن‌ها اکنون دنبال انتقام هستند. دشمنان برای انتقام ابتدا تهدید می‌کنند و بعد می‌آزمایند. اگر ببینند که طرف مقابل از تهدید می‌ترسد، آن را اجرایی می کنند. اما وقتی می‌بینند واکنش ما آن گونه نیست و تهدیدهای آن‌ها را همچون طبل توخالی می‌دانیم، تصمیم‌شان را عوض می‌کنند.

وی با اشاره به این که دشمن ۴۰ سال است جمهوری اسلامی و کشور ما را تهدید می‌کند، تصریح کرد: ما باید موضوع شجاعت و نترسیدن در برابر دشمن را اولا در ذات و درون خودمان نهادینه کنیم و بعد این را به فرزندانمان منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی ولایی بودن را از افتخارات ارتشیان دانست و افزود: ما باید این ویژگی ارتش‌مان را برجسته کنیم. ارتش ما پیرو مرجعش بود. هنگامی که امام خمینی(ره) دستور داد ارتش پادگان‌ها را ترک کند، این کار را کرد و هنگامی که ایشان دستور به بازگشت ارتش داد، همه بازگشتند. هنگامی هم که ارتش برگشت، آن چنان حماسه آفریده که به جز جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگرانش، ۴۸ هزار شهید داده است.

وی با تاکید بر این که دوران غافلگیر شدن گذشته و ارتش و نیروهای مسلح ما امروز جزو قوی‌ترین ارتش‌های دنیاست، به شعار «ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی» اشاره کرد و گفت: این شعار باعث امید هر چه بیشتر ملت ما و موجب وحشت دشمنان ما شده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش،حفظ وحدت و انسجام را از دیگر عوامل موثر در انجام وظایف خود در قبال امنیت و حفظ دستاورهای  شهدا دانست و تصریح کرد: دشمن در برابر ملتی که با هم یکی باشد هیچ دستاوردی نخواهد داشت. همیشه شکست‌ها مال اختلاف‌هاست. وقتی ما وحدت داشته باشیم، با همه مشکلاتی که داریم، پیروزیم. این وعده خداست.

وی اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند به اشکال مختلف به این نخ وحدت ما ضربه و صدمه بزند و آن را ناتوان و محدود کند. ما باید بدانیم که اگر رهبری حکیم در ایران نبود، این کشور از هم پاشیده بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با تاکید بر این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ما در پیچ تاریخی قرار داریم که بسیاری در گذر از آن حذف شده یا می‌شوند، به سرنوشت

امثال صدام و قذافی اشاره کرد و گفت: زنجیره سقوط جوامع نابرخورد از یک رهبر حکیم شروع شده است، اما ایران کانون امنیت برای خود و صدور امنیت برای نیازمندان در کشورهای همسایه است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی در پایان گفت: از خداوند می‌خواهیم به ما توفیق حفظ دستاورد شهدا، جانبازان و ایثارگران و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب را اعطا کند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن