زندگی

بعد از چند شکست، حوصله هیچ تلاشی را ندارم / خواستگار راه نمیدهم!

کد خبر : 33489

دختری جوان هستم اما چند شکست سخت و تلخ در زندگی داشتم. ۲۵ ساله‌ام، مجرد، بیکار و درسم را هم درست ادامه ندادم. حوصله هیچ تلاشی را ندارم. همیشه فکرم مشغول است. حوصله هیچ فردی را ندارم. خواستگار هم راه نمی‌دهم. هر روز عصبی‌تر از گذشته می‌شوم.

صبح مشهد– شما جوان هستید و باید بدانید که زندگی فراز و نشیب‌های زیادی دارد و حالا حالاها باید خودتان را برای کسب تجربه‌های گوناگون آماده کنید. وقتی در زندگی شکست می خورید، جمع و جور کردن خودتان کمی سخت است اما همین ابتدا باید بگویم که یادتان باشد کنار آمدن با واقعیت ها می تواند شما را در ادامه مسیر زندگی موفق کند. در این شکی نیست که شکست خوردن در مسیرهای مختلف زندگی از جمله شکست عاطفی می تواند آسیب های فراوانی به همراه داشته باشد. عمده ترین این آسیب ها لطمه خوردن به اعتماد به نفس و از دست دادن آرامش است. در ادامه به شما کلیدهای موفقیت در برخورد با شکست ها در مسیر زندگی تان را پیشنهاد می کنم. کلیدهایی که مخصوص شما با توجه به شرایط خاص تان است.

شکست‌ها را بپذیرید
اول از همه با خودتان کنار بیایید و شکست ها را بپذیرید. این که بیکار هستید و همیشه ذهن تان مشغول فکرهای آشفته است، مسبب شکست بیشتر شما می شود. آرامش از دست رفته را بازگردانید و تمام عواملی را که باعث این شکست ها و پریشان حالی شما شده، مرور کنید. سهم خودتان را از نظر رفتاری، احساسی و فکری در پیش آمدن این شکست ها بررسی کنید. زمانی که تنها می شوید به جای این که به ذهن خودتان میدان بدهید که به مرور خاطرات بپردازد، سعی کنید که محکم جلوی جولان دادن ذهن تان در خاطرات گذشته را بگیرید و از پیشروی در آن خاطرات جلوگیری کنید.

به سراغ کارهای مورد علاقه تان بروید
خاطراتی که از شکست های گذشته داریم به راحتی از ذهن ما خارج نمی شود. سعی کنید با مدیریت ذهن تان به این خاطرات اجازه ندهید که شما را از زمان حال به گذشته ببرد. خودتان را با کارهای مورد علاقه تان مشغول کنید. هیچ وقت خودتان را بیکار نگذارید. کتاب خواندن، ورزش و ارتباط با دوستان بسیار به شما کمک می کند.

فرصت ها را از دست ندهید
سعی کنید نگاه تان به شکست ها به عنوان فرصتی برای خودشناسی باشد. خودتان را قربانی افکار آزار دهنده نکنید و اجازه ندهید فرصتی که برایتان پیش آمده به راحتی از دست برود. از لاک خود بیرون بیایید، سعی کنید کارهایی را که دوست دارید و مدتی است انجام نداده اید دوباره تکرار کنید. انجام این گونه فعالیت ها حس و حال خوبی به شما خواهد داد.

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | مشاور خانواده و روان‌درمانگر

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن