استانی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ظرفیت ایجاد دانشکده طب ایرانی را دارد

کد خبر : 50025

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دانشکده طب ایرانی در این مجموعه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، دکتر نفیسه حسینی یکتا روز دوشنبه در جمع مسوولان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار داشت: وجود نیروی انسانی متخصص و مجرب و فضای فیزیکی مورد نیاز برای تربیت و آموزش دانشجو در دانشگاه سبزوار، زمینه ایجاد دانشکده طب ایرانی را در این منطقه فراهم نموده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ردیف دانشگاه‌هایی است که در حوزه طب ایرانی رتبه بسیار بالایی دارد، لذا با رویکردی که در بحث نیروی هیات علمی تخصصی در سبزوار وجود دارد، تحولاث موثری در حوزه طب و داروسازی سنتی این منطقه رخ خواهد داد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از برنامه های این مرکز، سیاست های حمایتی و توسعه ای در طب ایرانی است که در همین راستا با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در زمینه طب ایرانی، این دانشگاه می تواند در این حوزه پیشرو و تاثیرگذار باشد.

شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی، از قطب های تولید گیاهان دارویی در کشور محسوب می شوند که در پهنه ای بیش از ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی و طبیعی آن، گیاهان مختلفی از جمله گل محمدی، زیره سبز، زعفران، فلفل قرمز، کتیرا، کمای، آنغوزه، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، نعناع فلفلی و خارشتر کاشت و برداشت شده و با توجه به وضعیت بارندگی ها، سالانه حدود ۲۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در ۵۰ واحد کارگاهی منطقه تولید و فرآوری می شود.

با توجه به اقلیم مناسب منطقه برای عمل آوری گیاهان دارویی، ایجاد دانشکده طب ایرانی می تواند علاوه بر غنابخشی این حوزه، زمینه را برای توسعه بستر گردشگری سلامت در غرب خراسان رضوی فراهم سازد.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن