اقتصادیزندگی

امروز خودرو ارزانتر شد یا گرانتر!؟

کد خبر : 21403

طبق گزارش میدانی امروز شنبه ۱۵ تیرماه تغییرات قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو عموما کمتر از یک میلیون تومان است و در طرف مقابل محصولات کرمان‌خودرو امروز کاهش قابل توجهی دارد.

قیمت روز محصولات سایپا

پراید امروز بدون هیچ تغییری نسبت به هفته پیش فروخته می‌شود. پراید ۱۳۱ همچنان ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد و فاصله آن با قیمت کارخانه تقریبا هشت میلیون تومان است. اگر پراید را کنار بگذاریم، قیمت روز محصولات سایپا کمی نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرده؛ هرچند کاهش آن تقریبا ناچیز است
▫️تیبا صندوق دار بیشترین کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته را در بین محصولات سایپا دارد و قیمت آن تقریبا ۸۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و به ۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده. فاصله قیمت بازار آزاد و قیمت کارخانه در مورد تیبا صندوق‌دار خیلی بیشتر از پراید است و این محصول در بازار تقریبا ۱۰ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه فروخته می‌شود.
▫️قیمت روز تیبا ۲ در بازار با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته پیش به ۵۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و تقریبا هشت میلیون تومان گران‌تر از قیمت مصوب کارخانه فروخته می‌شود.
▫️ساینا کاهش قیمت خیلی کمتری را تجربه کرده و تنها ۲۰۰ هزار تومان نسبت به پنجشنبه هفته گذشته ارزان شده است. قیمت روز ساینا در بازار ۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و تقریبا چهار میلیون تومان با قیمت کارخانه اختلاف دارد.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

سمند همچنان به روند کاهش خود که از اواخر هفته قبل شروع شده ادامه می‌دهد. با این وجود کاهش قیمت محصولات ایران خودرو امروز شنبه ۱۵ تیر بسیار ناچیز است. برای مثال سمند LX و سمند EF۷ نسبت به پنجشنبه تنها ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌شده‌اند. درحالی که اختلاف قیمت آن‌ها با کارخانه حدود ۱۶ میلیون تومان است.
▫️قیمت روز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حد ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده، اما پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به کلی این کاهش قمیت را جبران کرده و حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گران شده است. برای همین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بیشترین افزایش قیمت را در بین محصولات ایران خودرو به خود اختصاص داده است. همچنین قیمت روز پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نسبت به هفته پیش کاهش ناچیز ۴۰۰ هزار تومانی را پشت سر گذاشته است.
▫️قیمت رانا ۵۰۰ هزار تومان بیشتر از هفته پیش و تقریبا ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
▫️ همچنین دنا معمولی در بازار امروز ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر و دنا پلاس توربو یک میلیون تومان گران‌تر از پنجشنبه فروخته می‌شود. این در حالی است که قیمت کارخانه دنا معمولی تنها ۶۶ میلیون و قیمت کارخانه دنا پلاس توربو تنها ۹۰ میلیون تومان است.

قیمت روز محصولات مدیران خودرو

▫️قیمت محصولات مدیران خودرو امروز شنبه ۱۵ تیر تفاوت چندانی با پنجشنبه هفته گذشته ندارد و قیمت‌ها در تعطیلات آخر هفته تقریبا ثابت مانده است. امروز MVM ۳۱۵ هاچ‌بک با قیمت ۱۳۸ میلیون تومان فروخته می‌شود. البته قیمت کارخانه MVM ۳۱۵ کمی بالاتر و حدود ۱۴۰ میلیون تومان است.
▫️قیمت روز MVM X۲۲ برای امروز شنبه ۱۵ تیر حدود ۱۶۱ میلیون تومان است، اما اگر علاقه خاصی به ماشین‌های دنده اتوماتیک دارید، باید برای خرید MVM X۲۲ اتوماتیک ۱۹۶ میلیون تومان هزینه کنید. MVM X۳۳ گران‌ترین محصول مدیران خودرو با قیمت ۲۳۳ میلیون تومان فروخته می‌شود و قیمت کارخانه آن سه میلیون بیشتر و ۲۳۶ میلیون تومان اعلام شده.

قیمت روز محصولات کرمان خودرو

قیمت جک J۴ امروز شنبه ۱۵ تیر کاهش پیدا کرده و تقریبا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نسبت به پنجشنبه هفته گذشته ارزان‌تر فروخته می‌شود. این مورد باعث شده فاصله قیمت جک J۴ در بازار آزاد، با قیمت این محصول در کارخانه بیشتر شود و حالا جک J۴ در بازار سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزان‌تر از کارخانه فروخته می‌شود.
قیمت روز جک S۳ در بازار امروز شنبه ۱۵ تیر با کاهش دو میلیون تومانی نسبت به هفته پیش روبرو شده و به ۱۹۹ میلیون تومان رسیده. این در حالی است که بر خلاف سایپا و ایران خودرو، قیمت محصولات کرمان خودرو در بازار آزاد، پایین‌تر از قیمت آن در کارخانه است.
▫️هرچند جک J۴ و جک S۳ امروز ارزان‌تر از هفته پیش معامله می‌شوند، اما قیمت روز جک S۵ تقریبا دو میلیون تومان بیشتر شده و به ۲۸۷ میلیون تومان رسیده است. قیمت کارخانه این محصول حدود ۲۴ میلیون تومان بیشتر از بازار آزاد و ۳۰۱ میلیون تومان است.

منبع: فرارو

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن