شهری

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح کرد؛

روند پیشرفت پروژه‌های شهری تحت تاثیر کرونا

کد خبر : 42947

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: هزینه‌های شهر از خود شهروندان تامین می‌شود و اگر امروز شاهد کاهش روند سرعت اجرای برخی کلان‌پروژه‌ها در شهر هستیم، بخشی از آن به همین موضوع برمی‌گردد چراکه ویروس کرونا چرخه معیشت و اقتصاد مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و به تبع آن درامدهای پایدار شهری نیز کاهش یافته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، فاطمه سلیمی، رئیس کمیته نظارتی شماره ۴ شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در دومین نشست مردمی خود با شهروندان منطقه ثامن ضمن حضور در مسجد پل سنگی خیابان نوغان به همراهی جمعی از مدیران شهری شهرداری منطقه ثامن با ساکنان و کسبه محله نوغان گفتگو کرد.

سلیمی با بیان اینکه توجه به درخواست‌های مردمی و تلاش در جهت رفع معضلات و مشکلاتی که مردم در شهر با آنها روبرو هستند، جزو اولویت های اصلی شورای ششم است، اظهارکرد: بیشترین مواردی که در کمیته‌های نظارتی مناطق مطرح می‌شود شامل موضوعات و درخواست‌هایی مبنی بر تقسیط بدهی‌های شهروندان از جمله بدهی‌های مربوط به آراء کمیسیون ماده ۱۰۰، اعمال بخشودگی‌ها و تخفیف‌های عوارض و پروانه‌های ساختمانی بوده که در این راستا، بحث عدم اعمال جریمه اقساط در بدهی‌های شهروندان تصویب شد.

وی افزود: در گام بعدی نیز ارائه تخفیفات گوناگون و همچنین تسهیل در پرداخت بدهی‌های شهروندان مدنظر شورا بوده است.

سلیمی با بیان اینکه مصوبه اخیر شورای شهر در خصوص در نظر گرفتن اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای توانمندسازی و اجرای پروژه‌های شهری زودبازده در محلات هدف بازآفرینی که به اطلاع عموم شهروندان نیز رسیده است، گفت: هدف از اجرای این پروژه‌ها، علاوه‌بر رفع مشکلات شهر و شهروندان، ارتقاء رضایتمندی آنها نسبت به مدیریت شهری و اصلاح نگراش کلی و بهبود مشارکت عمومی است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهدمقدس تصریح کرد: اولویت‌ در این طرح با پروژه‌هایی خواهد بود که با نظرسنجی و نظرخواهی از شوراهای اجتماعی محلات، معتمدین محلی و دفاتر تسهیلگری و غیره تهیه و به کمیته نظارتی ارجاع داده شود.

وی افزود: بسیاری از مواردی که در دیدارها و نشست‌های مردمی به جمع‌بندی می‌رسند، پس از بررسی و تصویب طرح‌ها در صحن شورای شهر، برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود و در فهرست پروژه‌های با اولویت اجرایی شهرداری مشهد قرار خواهند گرفت.

سلیمی یادآور شد: به مدیران مناطق پیشنهاد شده که حدود ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبار پروژه‌های زودبازده را به اجرای پروژه‌های فرهنگی زودبازده و موضوعاتی چون اشتغال و کارآفرینی ویژه بانوان ختصاص دهند.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته نظارتی شورای شهر مشهد در منطقه ثامن در ادامه پس از شنیدن موضوعات و درخواست‌های شهروندان، ادامه داد: برخی مشکلات در بازه‌های زمانی طولانی شکل گرفته‌اند و لذا حل آنها هم زمان‌بر و مستلزم پرداخت هزینه‌ها و اعتبارات بیشتری است.

سلیمی اظهارکرد: هزینه‌های شهر از خود شهروندان تامین می‌شود و اگر امروز شاهد کاهش روند سرعت اجرای برخی کلان‌پروژه‌ها در شهر هستیم، بخشی از آن به همین موضوع برمی‌گردد چراکه ویروس کرونا چرخه معیشت و اقتصاد مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و به تبع آن درامدهای پایدار شهری نیز کاهش یافته است.

وی افزود: امیدواریم با طرح‌های تشویقی که از سوی شورای شهر برای تسهیل در پرداخت‌ بدهی‌های شهروندان تصویب می‌شود و همچنین افزایش مشارکت شهروندان، شاهد رونق دوباره عمده پروژه‌های شهری در مشهد مقدس باشیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن