اسلاید شوشهری

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۷۳۸ مدرسه فرسوده و فاقد استاندارد در کشور تعطیل شد

کد خبر : 49116

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۳۸ مدرسه فرسوده و فاقد استاندارد در سطح کشور با هدف ارتقای سطح آموزشی و ایجاد فضای آموزشی آرام، مطلوب و استاندارد برای دانش‌آموزان تعطیل شده‌اند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، دکتر احمد محمودزاده روز چهارشنبه در همایش کشوری شورای هماهنگی مدارس غیر دولتی مشهد، افزود: این در حالی است که امسال در کنار کاهش مدارس غیردولتی به دلیل عدم استحکام بنای نسبی، برخی تخلفات و نبود صلاحیت حرفه‌ای برای مدرسه‌داری، افزایش جمعیت دانش‌آموزی در این مدارس را نیز داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: امسال بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰ مدرسه غیر دولتی با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ نفر دانش‌آموز فرآیند تعلیم و تربیت‌شان را آغاز کرده‌اند، در حالیکه سال گذشته در این مدارس حدود یک میلیون و ۸۰۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل بودند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی در کل سطوح تحصیلی بین ۴۵ تا ۳۷۰ میلیون ریال متغیر خواهد بود، افزود: ۳۸ درصد مبلغ دریافتی برای مکمل‌های آموزشی و فوق برنامه‌ها است.

محمود زاده ادامه داد: امسال تاکید بر این بوده است که شهریه اعلامی با شهریه پرداختی کاملا یکی باشد که بدین منظور در استان تهران یک منطقه به صورت پایلوت انتخاب شده است که با ارسال پیامک به خانواده‌ها شهریه ابلاغی و شهریه پرداختی اطلاع رسانی شده است و با موارد متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدارس غیردولتی تاکنون عملکرد خوبی داشته‌اند و در حوزه‌های کنکور، المپیاد و سایر حوزه‌ها به موفقیت های خوبی دست یافته‌اند، به طوریکه ۲۵ درصد از رتبه های کنکور امسال از دانش آموزان مدارس غیردولتی بوده است لذا از تجربیات آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی به منظور رشد دانش آموزان باید در سایر مدارس نیز استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: بدنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری، آموزش در بستر فضای مجازی صورت گرفت که فشار روحی روانی و مالی بر خانواده‌ها وارد کرد و بازماندگان از تحصیل در بین دانش‌آموزان کشور افزایش یافت که این رقم ۸۰۰ هزار دانش آموز در سطح کشور را شامل می شود.

محمودزاده افزود: کرونا در کنار تمام آسیب‌هایی که داشت یک مزیت هم داشته که آن استفاده از بستر الکترونیک و فضای مجازی در امر آموزش و پرورش بود که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است و این مزیت را باید حفظ کرد تا در ادامه مسیر آموزشی نیز با مراقبت بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: آینده نظام و انقلاب در لحظه به لحظه حضور معلم و دانش آموز در کلاس درس طراحی و مهندسی می‌شود، لذا به این موضوع باید با نگاه ویژه و به صورت کاملا عملیاتی نگریست.

وی ادامه داد: در این راستا راهبردهای عدالت تربیتی و عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش از راهبرداهای جدی است که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده است و اگر حرف از عدالت تربیتی – آموزشی زده می شود، کیفیت آموزشی مدنظر است نه کمیت آموزشی .

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در ارائه طرح فوری سه برنامه در سازمان تدارک دیده شده است که شامل برنامه بازنگری قوانین و آیین نامه در حوزه مشارکت، برنامه مدیریتی سازمانی در خصوص کمیت و کیفیت مدارس غیرانتفاعی، برنامه مشارکت با سایر معاونت ها برای اجرای مهندسی اجرای کیفیت در مدارس با حوزه آموزش و پرورش است.

همایش کشوری شورای هماهنگی مدارس و مراکز غیر دولتی با حضور روسای شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی کشور روز چهارشنبه در هتل ولایت برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن