پایتخت فرهنگ اسلامی

مدیران کاروانهای زیارتی پیاده امام رضا(ع) در مشهد گرد هم آمدند

کد خبر : 54206

مدیران و مسوولان فرهنگی کاروانهای زیارتی پیاده امام رضا(ع) روز پنجشنبه در قالب همایشی بدین منظور در سالن تربیت بدنی آستان قدس رضوی در مشهد گردهم آمدند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، در این همایش که به همت جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) برگزار شد، بیش از ۹۵۰ نفر از مدیران و مسوولان فرهنگی کاروانهای زیارتی سراسر کشور حضور داشتند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در این باره گفت: تاکنون ۳۴۰ کاروان زیارتی پیاده امام رضا(ع) برای ایام پایانی صفر ثبت نام کرده اند که مهلت ثبت نام تا اربعین ادامه دارد.

حسین رضایی افزود: این همایش هر ساله به منظور آشنایی مدیران کاروانها با نحوه تردد، اقامت بین راهی. میزبانی ایستگاههای صلواتی در مسیر، ارائه خدمات فرهنگی، درمانی، برنامه ریزی زمان حرکت، توقف بین راهی و زمان رسیدن به مشهد و همچنین مدت اقامت در مشهد برگزار و ظرفیتهای اسکان زائران، برنامه ریزی تدارکات و تغذیه آنان بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، هر ساله در ایام دهه کرامت، دهه آخر صفر یا برخی مناسبتهای خاص، زائران دلداده اهل بیت (ع) از گوشه و کنار کشور در قالب کاروان زیارتی به صورت پیاده مسیر مشهد را طی می کنند. در این میان تشکلهایی مردم نهاد به خدمتگزاری آنان در مسیر مشغول می شوند.

جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) که بیش از ۱۵ هزار عضو و ۲۲ واحد دارد، در سال ۱۳۸۰ پس از یک سال کار مطالعاتی و دعوت از خیرین با مجوز فرمانداری مشهد آغاز به کار کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن