اسلاید شوشهری

“فاطمه” خواستنی‌ترین نام برای دختران خراسان رضوی است

کد خبر : 56645

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: اسم مبارک حضرت “فاطمه” (س) و مشتقات آن، جذاب‌ترین و پرتکرارترین انتخاب والدین برای نامگذاری فرزندان دختر این استان در سال جاری بوده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، غلامحسین قنبری روز چهارشنبه افزود: پس از فاطمه، به ترتیب نام های “رستا، زهرا، زینب و نورا”، بیشترین فراوانی را برای انتخاب نام دختران خراسان رضوی در هشت ماهه اول امسال داشته اند.

وی ادامه داد: همچنین در میان پسران به ترتیب نام های “امیرعلی، علی، محمد، امیرحسین و حسین” بیشترین تقاضا را برای نامگذاری فرزندان داشته اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در خصوص فرهنگسازی ثبت احوال برای توسعه برخی از نام های مبارک و مذهبی نیز بیان کرد: ثبت احوال آخرین مرحله انتخاب نام برای افراد است و زمانی که افراد به آنجا مراجعه می کنند، تصمیم قطعی خود را گرفته اند، در عین حال این سازمان آمادگی دارد در صورت نیاز، وظیفه خویش را در پیشنهاد برخی اسامی مبارک و مقدس انجام دهد.

قنبری عنوان کرد: انتخاب نام نیک از حقوق فرزند بر پدر و مادر است و نوع این نام ها می تواند برگرفته از الگوی توصیفی، مذهبی، ملی، قومی، منطقه ای و دیگر موارد باشد.

اتباع خارجی محدودیتی برای انتخاب نام فرزندان خود ندارند

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در خصوص نامگذاری اتباع خارجی نیز بیان کرد: اتباع خارجی و افراد تمام قومیت ها می توانند بر اساس فرهنگ و رسوم خود، نام فرزندان متولد شده خود را در استان انتخاب کنند و ممنوعیت و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

قنبری در خصوص انتخاب برخی اسامی غیرمجاز هم گفت: طبق قانون، انتخاب هر نامی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی نشده و در زمره عناوین، القاب و نام‌های زننده و مستهجن یا نامتناسب با جنس نباشد، برای فرزند مجاز است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن