شهری

شهردار مشهددرحاشیه نمایشگاه بین‌المللی خودرومشهد با اشاره به قرارداد منعقده بین دو وزارتخانه و شرکت خودروساز، خبرداد:

امیدواریم مشهد اولین شهری باشد که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را تحویل می گیرد

کد خبر : 54438

شهردار مشهد گفت : طراحی خودروی اختصاصی تاکسی برای ناوگان شهری یکی از ضروریات است که متاسفانه هیچگاه در کشورمان شاهد طراحی خودروی ویژه به عنوان تاکسی نبوده ایم.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد ،محمدرضا قلندرشریف درحاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرومشهدافزود:

براساس مطالعات موجود ، بیشترین نیازهای خودرویی در کلانشهر هاوبه ویژه مشهد بخشهای اتوبوس، مینی بوس و تاکسی است که تامین آنها هزینه بربوده ونیازمند همراهی ویژه متولیان امر دراین خصوص هستیم.

وی با اشاره به این نکته داشتن خودرو باکیفیت ملی از افتخارات ما خواهد بود، بیان داشت: تاکسی، خودرویی است که باید آپشن زیاد نداشته باشد اما مناسب ، راحت، ایمن و مستحکم بوده و همچنین برای تردددائمی در شهر مناسب باشدکه امیدواریم این خواسته منطقی به مدیران خودروساز کشور منتقل وشاهد اتفاقات مناسب دراین حوزه باشیم.

قلندر شریف تصریح کرد:خودروی مناسب تاکسی از ابتدا باید طراحی شود تا شهرداری ها بصورت مناسب ازآن استفاده کنند و قیمت آن نیز قیمت قابل رقابت با خودروهای دیگر برای نوسازی ناوگان باشد.

وی با اشاره به اینکه عمرمفیداکثرتاکسی های شهری یاتمام شده ویا روبه اتمام است،خاطر نشان ساخت:درحال حاضر همه شهرها بخصوص کلانشهرها نیاز به نوسازی ناوگان تاکسی دارند و این درحالیست که اکثر خودروهایی که درشرکت های خودروساز داخلی وجوددارد ،مناسب تاکسی نبوده و زود مستهلک می شوند.

وی با بیان آن که سایپا از جمله شرکت هایی است که اتوبوس برقی آن نیز درسال گذشته ودر نمایشگاه تست شده است ، یادآور شد: درسال گذشته این تست انجام شد و رضایت لازم را هم‌ توانست کسب نماید.لذا از وزارت کشور و وزارت صنعت ،معدن و تجارت درخواست ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی راداریم

وسفارش کردیم که قراردادی چهارگانه از طرف شهرداری مشهد با وزارت کشور و وزارت صنعت و شرکت سایپا بسته شود تا چگونگی و نحوه تحویل خودروها به ما اعلام‌گردد..

وی در پاسخ به این پرسش که فرایند تحویل اتوبوس های برقی تاکنون یکسال بطول انجامیده است، اظهارداشت : این تفاهم حداقل تفاهم چهارجانبه بین شهرداری ها، شرکت سایپا و وزارت کشور و وزارت صنعت می باشد و بتازگی وزرات صنعت متولی تامین اتوبوس و تاکسی برقی شده است. بایستی ابتدا بین شرکت و وزارت صنعت و وزارت کشور تعیین تکلیف شود و شهرداری سپس وارد قرارداد با شرکت سایپا شود.

شهردار مشهد تاکید کرد: باتوجه به شرایط آلودگی هوادرکلانشهر مشهد ومزایای مختلف ،شهرداری مشهد متقاضی تاکسی و اتوبوس برقی است و درصورت نهایی شدن قرارداد بین مجموعه های مرتبط، امیدواریم اولین شهری باشیم که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی راتحویل می گیریم .

وی درادامه درخصوص کیفی سازی خودروهای داخلی نیز یادآورشد: اگر کیفی سازی خودرو ها انجام نشود رقابت را از دست می دهند. درحال حاضر وضعیت قیمت خودروها مناسب نیست و نسبت به بازار بین المللی گرانتر شده است و از طرفی کیفیت هانیز باید قابل رقابت باشد اما قیمت ها بالاست و توقعی که مردم دارندمحقق نمی شود.

محمد رضا قلندر شریف تصریح کرد: اگرچه نسبت به سال های گذشته کیفیت خودروهاروبه رشد است اما امیدواریم‌ همزمان با افزایش کیفیت شاهد کاهش قیمت خودروها نیز باشیم .

وی ادامه داد : متاسفانه مردم برای خرید خودرو خیلی حق انتخاب ندارند و بطور مستقیم نمی توانند آن را خریداری نمایند و ازطریق سامانه این کارانجام‌ می شود اماامیدوارم به زودی به سمتی برویم که مردم خودرویی را که نیاز دارند چه از لحاظ کیفیت و همچنین قیمت ،آن را براحتی انتخاب نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن