مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

جشنواره «زن زندگی ست» با هدف تکریم مقام بانوان در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 14859

معاون هماهنگی امور فرهنگسراها و مراکز فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس از برگزاری جشنواره «زن زندگی ست» توسط این سازمان خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، علی عرب پور با اعلام این مطلب افزود: با توجه به نقش کلیدی مادران در فرهنگسازی و نظام تربیتی و حقوقی اسلام و جایگاه ویژه زن در جامعه، به مناسبت فرا رسیدن هفته زن و ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س)، جشنواره «زن زندگی ست» برگزار می شود.
عرب پور با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره اصلاح دیدگاه زنان نسبت به جایگاه خود در خانواده و جامعه است خاطر نشان کرد: اصلاح دیدگاه مردان نسبت به مقام والای زن در جامعه، ایجاد شور و نشاط در زنان شهر با استفاده از هنر و خلاقیت، به مشارکت خواستن نگاه روشن صاحبان هنر و دانایی در بازیابی مقام بلند زن و نیز شناسایی و معرفی زنان برتر تاثیرگذار در جامعه و خانواده از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی دامنه کاربرد این برنامه را مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد، فرهنگسراها، مراکز فرهنگی و سمن ها و موسسات دولتی فعال در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد و افزود: جشنواره «زن زندگی ست» در سه قالب۱ـ مسابقه عکس و متن،۲ ـ خاطره نویسی و ۳ ـ متن و مکث برگزار می شود.
عرب پور اظهار کرد: بخش دیگری نیز تحت عنوان «بانوی شهر من» با رویکرد تقدیر و معرفی بانوان موفق زندگی در این جشنواره برگزار خواهد شد.
معاون هماهنگی امور فرهنگسراها و مراکز فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: پس از داوری در هر بخش این جشنواره ۳ گروه ۸ نفره برگزیده و نیز از ۱۸ بانوی موفق از محلات و مناطق شهر مشهد شناسایی و تقدیر به عمل خواهد آمد.
عرب پور در پایان خاطر نشان کرد: پس از معرفی افراد برگزیده نمایشگاه عکسی از آثار برتر برپا شده و علاوه بر مکتوب کردن خاطره ها در قالب کتاب در حوزه متن ادبی نیز ورود جدی در شبکه های اجتماعی خواهیم داشت.
شایان ذکر است جشنواره «زن زندگی ست» به همت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از ۲۶ بهمن تا ۱۶ اسفند برگزار و آثار تا ۱۸ اسفند ماه داوری خواهند شد، اختتامیه این جشنواره نیز همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن برگزار خواهد شد.
علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری به فرهنگسراها و یا نشانی تلگرامی zan_zendegy@ از شرایط حضور در جشنواره مطلع شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن