زندگی

حوصله بگو و بخند با خانمم را ندارم

کد خبر : 44117

چرخ زندگی‌ام می‌چرخد اما خیلی هم وضع مالی‌ام خوب نیست. مشکل من این است که حوصله بگو و بخند با همسر و فرزندم را ندارم، هرچند می‌دانم که این مسئله در بهبود کیفیت زندگی‌ام تاثیرگذار است اما نمی‌توانم الکی شاد باشم. در صورت امکان راهنمایی‌ام کنید.


نویسنده : دکتر رضا یعقوبی| روان ‌شناس سلامت

صبح مشهد– مخاطب‌گرامی، وقتی پیامک‌تان را با جمله‌ای درباره وضعیت مالی‌تان شروع می‌کنید یعنی تصور می‌کنید که به دلیل مشکلات اقتصادی، کمتر حوصله بازی با بچه و خندیدن با همسرتان را دارید اما از طرفی گفته‌اید که زندگی‌تان می‌چرخد. این شرایط نشان می‌دهد که وضعیت بحرانی ندارید. با این حال، روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در تغییر حال شما موثر باشد.

شادی‌های کم‌خرج ایجاد کنید
برای شاد بودن حتماً لازم نیست که پول زیادی داشته باشید. می‌توانید با کمترین هزینه‌ای شاد باشید. مثلا به دوستان قدیمی و آن‌هایی که از حال‌شان بی‌خبرید، زنگ بزنید و به همراه خانواده به دیدن‌شان بروید. حتی همراه همسر و فرزندتان گاهی پیاده‌روی کنید و درباره خاطرات خوب زندگی حرف بزنید. می‌توانید درباره رسیدگی به فرزند با همسرتان تقسیم وظایف کنید. مثلاً فعالیت‌های مورد علاقه فرزندتان را روی برگه یادداشت کنید و به نوبت برای فرزندتان وقت بگذارید. حتی می‌توانید هنگام بازی کردن با کودک، ساعت را تنظیم کنید تا در زمان مشخصی زنگ بزند و سپس به کارهای بعدی‌تان برسید و بقیه بازی یا بازی جدید را همسرتان با کودک انجام دهد. درباره وقتی که می‌خواهید با همسرتان بگذرانید به همین شکل می‌توانید زمان‌هایی را از قبل مشخص کنید.

بین انتظارات و واقعیت زندگی توازن ایجاد کنید
اگر فکر می‌کنید مشکلات مالی باعث ناراحتی و بی حوصلگی شما شده، به راه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر فکر کنید. در همین شرایط سخت اقتصادی، افراد زیادی هستند که درآمد خوبی دارند و حتی می‌توانید با مشاوران شغلی و کارشناسان اقتصادی مشورت کنید. برای تغییر آن‌چه که می‌توانید، نهایت سعی‌تان را بکنید و واقعیت‌هایی را که نمی‌توانید تغییر دهید به عنوان محدودیت بپذیرید. اگر بدانید که چه چیزهایی را می‌توانید در زندگی تغییر دهید، تمام تلاش‌تان را خواهید کرد و چنان‌چه بدانید برخی چیزها قابل تغییر یا دست یافتنی نیستند، وقت‌تان را بیهوده تلف نخواهید کرد.

انرژی دوباره‌ای به خودتان بدهید
انجام کارهایی را که مدت‌هاست به تاخیر انداخته‌اید، شروع کنید. حتماً از گذشته اهداف و برنامه‌هایی بوده که دوست داشته‌اید انجام دهید و فرصت پرداختن به آن را نداشته‌اید یا ناتمام رها شده‌اند. اکنون بار دیگر به آن کارهای ناتمام فکر کنید و شروع کنید به انجام آن. این کار انرژی دوباره‌ای به شما می‌دهد و حیات تازه‌ای به شما می‌بخشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن