اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

طرح نذر خون رضوی در خراسان رضوی اجرا می‌شود

کد خبر : 12946

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: طرح نذر خون رضوی از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) در پایگاه‌های اهدای خون و مراکز خونگیری خراسان رضوی اجرا می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، دکتر سید حمیدرضا اسلامی، اظهار داشت: طرح نذر خون رضوی از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) از ۲۰ تا ۳۰ ماه صفر (۱۸ تا ۲۸ آبان ماه) و به مدت ۱۱ روز در پایگاه‌های اهدای خون و مراکز خونگیری خراسان رضوی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به کاهش اخیر ذخایر انواع فرآورده‌های خونی استان، افزود: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به بیماران نیازمند خون از همه مردم نیکوکار دعوت می‌شود تا با مراجعه به پایگاه‌های معین شده و اهدای خون خود به کمک بیماران نیازمند بشتابند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیازمند همه گروه‌های خونی هستیم و از داوطلبان ایثارگر اهدای خون درخواست داریم تا اهدای خون را منوط بر مناسبت‌ها، از جمله ایام سوگواری دهه شفاعت نکنند و با مراجعه در طول ایام سال نسبت به این اقدام خداپسندانه اهتمام ورزند.
دکتراسلامی تصریح کرد: پایگاه‌های اهدای خون و مراکز خونگیری خراسان‌ رضوی در این مدت صبح و عصر از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ آماده پذیرش داوطلبان مؤمن و ایثارگر اهدای خون خواهند بود و از اهداکنندگان درخواست داریم که در زمان مراجعه کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، چرا که خونگیری بدون همراه داشتن این کارت امکان‌پذیر نیست.
وی تأکید کرد: طرح نذر خون رضوی در پایگاه‌های اهدای خون مشهد، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و سبزوار و مراکز خونگیری تربت‌جام، خواف، درگز، کاشمر و قوچان اجرا می‌شود و برای مکان‌هایی هم که فاقد پایگاه و مرکز ثابت هستند هم پایگاه‌ها و مراکز سیار در نظر گرفته شده است؛ همچنین در سه روز اربعین حسینی، رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) پایگاه‌های امید و امام رضا(ع) مشهد فعال خواهند بود و در این ۳ روز دو پایگاه سیار اهدای خون در محدوده حرم مطهر رضوی استقرار می‌یابند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخایر خونی استان کاهش یافته است، بیان کرد: با توجه به اینکه وارد فصل سرما می‌شویم با کاهش مراجعات مردمی مواجه هستیم و اگر این روند ادامه یابد میزان ذخایر خونی موجود در استان کاهش می‌یابد و از اهداکنندگان خون درخواست داریم در طول سال به‌ویژه مناسبت‌های خاص همچون ایام دهه شفاعت حضور مستمرتری را در پایگاه‌های اهدای خون داشته باشند.
دکتراسلامی گفت: باوجود افزایش میزان مراجعات در ۷ ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل بازهم خون ذخیره شده کافی نیست، زیرا میزان خون مصرفی به همان نسبت و حتی بیشتر به دلیل افزایش مراکز درمانی در استان و افزایش آمار بیماران نیازمند به خون بالا رفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن