اخبار مهم

راز پلید یک زن با ۲ پسر در مشهد لو رفت

کد خبر : 28616

یک زن با دوپسر جوان در مشهد رازی داشت که لو رفت.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا عملیات‌های شبانه ۲ کلانتری موجب دستگیری عاملان ۲۵ فقره سرقت و زورگیری شبانه در مشهد شد و در‌این‌خصوص یک زن و ۲ پسر جوان راهی زندان شدند.
اجرای یکی از این پرونده‌ها مربوط به ۲ جوان موتورسواری است که گوشی شهروندان را سرقت می‌کردند. با گشوده شدن این پرونده در کلانتری رسالت مشهد، تیم دایره تجسس این مجموعه انتظامی مسئول رسیدگی به آن شد و تحقیقات خود را برای به دام انداختن متهمان آغاز کرد. مجریان قانون با در دست داشتن چند سرنخ به جامانده از عاملان این سرقت‌های خیابانی و بررسی تصاویر و فیلم چند دوربین مداربسته توانستند چهره‌های فرضی متهمان را شناسایی کنند و آن‌ها را در اختیار تیم‌های گشتی خود قرار دهند. تحقیقات این پرونده ادامه داشت که تیم رسیدگی کننده پلیس طی اقدامی پوششی به صورت نامحسوس چند خیابان را که سارقان به تازگی در آن مرتکب جرم شده بودند مورد بررسی قرار داد.

تصادف خیابانی مچ سارقان مشهد را گرفت
رصد میدانی مأموران ادامه داشت تا اینکه سر و کله متهمان موتورسوار در یکی از خیابان‌ها پیدا شد. تا مأموران به خودشان بیایند این افراد گوشی یکی از عابران را از چنگش ربودند و فرار کردند. ضابطان قضایی بلافاصله وارد عمل شدند و صحنه تحقیقات پوششی به میدان تعقیب و گریز بدل شد. متهمان که متوجه حضور پلیس شده بودند با سرعت بالا خیابان‌ها، چهارراه‌ها و کوچه‌های فرعی را طی می‌کردند که ناگهان با یک خودروی سواری پراید تصادف کردند و نقش بر زمین شدند. سارقان، اما همچنان نمی‌خواستند دست از فرار بکشند برای همین با سوء‌استفاده از تاریکی چند کوچه به فرارشان ادامه دادند، ولی مأموران راه آن‌ها را سد کردند و سارقان گوشی‌قاپ را دستگیر کردند. با اینکه جرم متهمان برای مأموران کلانتری رسالت مشهود بود و مجریان قانون آن‌ها را حین ارتکاب جرم شناسایی کرده بودند، اما این افراد اتهام خود را رد کردند و مدعی شدند که مرتکب هیچ خطایی نشده‌اند و پلیس در موردشان اشتباه می‌کند. سارقان به دام افتاده که دچار جراحات سطحی شده بودند به کلانتری منتقل شدند. این افراد همچنان بر طبل انکار‌های خود می‌کوبیدند تا اینکه مستندات و ادله موجود در پرونده آن‌ها را به حرف آورد. سارقان که ۲ جوان هجده و نوزده ساله هستند به ناچار لب به بیان حقیقت گشودند و راز سرقت‌های خود را برملا کردند. تاکنون ۱۵ مال‌باخته به کلانتری رسالت مراجعه و شکایتی علیه متهمان این پرونده تنظیم کرده‌اند. مجرمان نیز پس از تکمیل تحقیقات اولیه در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

سرقت برای تأمین موادمخدر
زمانی که مأموران کلانتری رسالت درگیر شناسایی و دستگیری عاملان گوشی‌قاپی در این منطقه بودند، تیم‌های دایره تجسس کلانتری سپاد مشهد نیز تحقیقات شناسایی خود را برای دستگیری یک سارق سریالی کامپیوتر خودرو آغاز کردند. از تحقیقات صورت گرفته پیدا بود که عامل این سرقت‌های شبانه زنی جوان است که در ساعات پایانی شب به سراغ خودرو‌ها رفته و با یک ترفند کامپیوترهایشان را سرقت می‌کند. تیم تجسس کلانتری سپاد مشهد در حالی عملیات خود را برای به دام انداختن این دزد حرفه‌ای آغاز کرد که از پیش چندین گزارش مردمی مبنی بر سرقت کامپیوتر خودرو به دستشان رسیده بود. پیگیری‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران گشتی کلانتری سپاد حین رصد میدانی یکی از خیابان‌ها متهم تحت تعقیب که اطراف یک خودرو پرسه می‌زد را شناسایی کردند. ماموران که دورادور این زن سارق را زیر نظر گرفته بودند، دیدند که این سارق چگونه اقدام به بازکردن در خودروی مورد نظر کرد و کامپیوترش را سرقت کرد.

به گفته رئیس پلیس مشهد ضابطان قضایی در همین زمان وارد عمل شده و با اخطار ایست این زن سارق را دستگیر کردند. متهم که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد در اظهاراتش گفت که برای تأمین هزینه مواد دست به این سرقت‌ها زده است. او کامپیوتر‌های سرقتی خودرو که ۲ تا ۳ میلیون تومان ارزش دارند را به مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فردی مال‌خر می‌فروخته تا از این طریق بتواند هزینه‌های یک روز خود را تامین کند. سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: گرچه مأموران در بازرسی از این سارق حرفه‌ای ۳ دستگاه کامپیوتر خودرو را کشف و تاکنون این زن به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرده است، اما پرونده او برای کشف دیگر جرائم احتمالی در اختیار دادسرا قرار گرفت و تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری مال‌خر این پرونده ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن