زندگی

دختر مورد علاقه‌ام چون متاهلم برای ازدواج با من دودل است!

کد خبر : 37165

مردی ۲۴ ساله و متاهل هستم. شرایط مالی‌ام خوب است و به دختری علاقه‌مند شدم که او هم خیلی عاشق من است و ابراز علاقه‌هایش را باور کرده‌ام. چند وقتی است که مدام می‌گوید چون من متاهلم و بچه دارم، برای ازدواج دودل شده است و نمی‌تواند تصمیم نهایی را بگیرد. چه کنم؟

نویسنده : فائزه سجادی | روان شناس عمومی

صبح مشهد– پاسخ دادن به سوالی که برای ما فرستاده‌اید به دلیل این که اطلاعات دقیقی درباره شما، همسرتان، زندگی‌مشترک‌تان، بچه‌تان و … نداریم، کار بسیار سختی است. سوالی که مطرح کردید جای بحث زیادی دارد. نکته مهمی که در این‌جا مطرح می‌شود، این است که شما چطور با داشتن همسر، با دختر دیگری رابطه برقرار کردید و چگونه این رابطه این‌قدر عمیق شده که به فکر ازدواج دوم افتادید در حالی که تنها ۲۴ سال دارید! با این حال و به خاطر تصمیمی که گرفته‌اید، لازم می‌دانم یک سری نکات را خدمت‌تان مطرح کنم.

از روابط‌تان با همسر فعلی‌تان راضی نیستید؟
حدسی که من در این زمینه می‌زنم این است که شاید از روابط‌تان با همسر فعلی‌تان راضی نیستید و یاد نگرفتید که مهارت حل مسئله داشته باشید و به جای حل مسئله یا مشکلی که در زندگی داشتید، می‌خواهید با آوردن مسئله دیگری به زندگی مشکل را پاک کنید. همان‌طور که گفتم اگر بخواهید ازدواج دوم داشته باشید، خیلی به مسائل و مشکلات‌تان افزوده می‌شود. یکی از آن‌ها این است که آیا همسر اول‌تان راضی به ازدواج دوم‌تان هست یا نه؟ درباره فرزندان‌تان و چگونگی نگهداری آن‌ها تا به حال فکر کردید که چه برسر آینده آن‌ها خواهد آمد؟

این عشق برای خوشبختی کافی نیست
گفته‌اید علاقه شما و دختر مورد علاقه‌تان دو طرفه است و تنها دودلی‌های او مانع این ازدواج است. واضح است اگر اسم این علاقه را عشق بگذاریم باید دانست که عشق به هیچ‌وجه برای خوشبختی کافی نیست و باید موقعیت و شرایط را هم در نظر بگیریم.

فقط به خودتان فکر نکنید
با توجه به این‌که از همسر اول‌تان فرزند دارید و هیچ نکته‌ای درباره مشکلات احتمالی که با ایشان دارید، نگفته‌اید، از شما می‌خواهم برای حل این مسائل در زندگی مشترک‌تان تلاش کنید. با این حال و قبل از هر تصمیمی باید درباره خانم اول‌تان، موضوعات را یا حل کنید یا خاتمه دهید. فقط به خودتان فکر نکنید. شرایط مناسب زندگی را برای فرزندان تان فراهم کنید و توجه داشته باشید که این تصمیم شما چه مشکلاتی برای آن ها به وجود خواهد آورد.

آیا این ازدواج به صلاح‌تان است؟
در این مرحله می‌توانید فکر کنید ازدواج شما با این خانم به صلاح شما و زندگی‌تان هست یا نه؟ در این باره برای دستیابی به راه‌حل، راهکار صحیح این است که اولویت‌هایتان را در نظر بگیرید یعنی ببینید کدام مورد برای شما ارزش و اعتبار بیشتری دارد. به طور مثال اگر فرزندان‌تان برایتان اولویت نخست را دارند، باید کلا قید ازدواج دوم را بزنید یا اگر مسائل مالی، خانوادگی و اجتماعی برای شما اولویت دارند، در این صورت هم باید قید ازدواج دوم را بزنید. تنها در صورتی می‌توانید به ازدواج دوم فکر کنید که آن‌قدر درگیری عاطفی و احساسی با این خانم پیدا کرده باشید که دیگر هیچ چیزی برای شما در اولویت نباشد به جز ازدواج با ایشان! در این صورت شما دچار عشق بیمارگونه شده اید که حتما باید با یک روان‌شناس صحبت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن