اسلاید شواقتصادیستون اصلی

معاون اول رئیس جمهور در مشهد ؛ اراده دولت دوازدهم برای گازرسانی به همه روستاهای کشور/ دیگر نگران قطع گاز خراسان از سوی کشور همسایه نیستیم

کد خبر : 14035

معاون اول رئیس جمهوری گفت: اراده دولت دوازدهم بر گازرسانی به همه روستاهای کشور است تا به آرمان امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه بهترین خدمات به دورترین و محرومترین نقاط کشور عمل کند.

به گزارش صبح مشهد، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در آیین افتتاح طرح گازرسانی به ۱۸۰ روستای خراسان رضوی که در روستای ۲۰۰ خانوارى ‘نصرآباد’  بخش رضویه مشهد برگزار شد، افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند که اکنون این تعداد به ۲۴ هزار روستا رسیده است.
وی بیان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، تنها ۵۶ درصد از روستاهای استان خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردار بودند که این رقم اکنون به بیش از ۹۲ درصد رسیده است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت دوازدهم تلاش خواهد کرد تا پایان کار خود همه روستاهای کشور را از نعمت گاز برخوردار سازد و هیچ روستایی بدون گاز نماند.
جهانگیری با اشاره به مشکلات خشکسالی در کشور گفت: به رغم شرایط سخت کم آبی در کشور، در سال ۹۵طرح لوله گذاری آب آشامیدنی به ۲ هزار و ۹۵۰ روستا اجرا شد، در حالی که در ۱۰ سال پیش از آن به طور میانگین سالانه به ۳۰۰ روستا آبرسانی شده بود.
وی اظهار کرد: رویکرد دولت دوازدهم به روستاها، به عنوان مراکز اصلی تولید در کشور، این است که از امکانات رفاهی و معیشتی مناسبی برخوردار باشند که در این راستا در قالب طرحهای هادی روستایی همه جاده ها با قیر رایگان آسفالت شد.
وی اضافه کرد: همچنین تاکنون دولت تلاش کرده همه بافت های فرسوده بویژه در مناطق روستایی را بازسازی و استحکام بخشی کند که در این زمینه تاکنون خانه های روستایی زیادی در کشور بازسازی و مقاوم سازی شده اند.
گفتنی است، در این آیین طرح گازرسانی به ۱۸۰ روستای خراسان رضوی، مجموعا با ۲۴ هزار و ۷۱۲ خانوار جمعیت، با هزینه پنج هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و کلنگ آغاز گازرسانی به شهر  همت آباد- ‘بار’ فیروزه و خط انتقال گاز تربت حیدریه – کاشمر به منظور تقویت گازرسانی به شهر کاشمر و روستاهای مسیر و همچنین ۱۴۷ روستای دیگر با جمعیت ۱۷ هزار و ۸۵۷ خانوار در این استان آغاز شد.

در ابتدای این آیین مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران هم با اشاره به طرح های توسعه این شرکت جهت گاز رسانی به تمام نقاط کشور، خاطر نشان ساخت: دیگر از تهدید همسایه شمالی خراسان در قطع گاز نگران نیستیم!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن