زندگی

در دوران عقد هستیم ولی خانواده ام بد می‌دانند با همسرم باشم!

کد خبر : 34487

شوهرم ۲۵ ساله است و خودم ۲۳ ساله هستم. شش ماه پیش عقد کردیم و همچنان، عاشقانه یکدیگر را دوست داریم. مشکلم با خانواده است که بد می‌دانند با همسرم باشم. به همین دلیل، شوهرم می‌گوید که تو هوایم را نداری. نمی‌دانم این مشکل را چطور مدیریت کنم.

صبح مشهد– نویسنده : هدی معتمد الصنایعی، روان‌شناس بالینی/خراسان–  مخاطب گرامی، از زمان عقد شما فقط شش ماه گذشته است. توجه داشته باشید که دوران عقد، دوران حساسی برای زوج ها و خانواده های آن هاست زیرا باید فرد جدیدی را در کنار خود بپذیرند، فردی که ممکن است از لحاظ اعتقادی، فرهنگی و … متفاوت باشد و همین‌طور خانواده ها و حتی زوج با نقش جدیدی چون همسر، داماد، عروس، مادر شوهر، مادر زن و… رو به رو می شوند. بنابراین زمان لازم است تا خانواده ها به نقش جدید خود، فرزندشان و حضورفرد دیگر عادت کنند. خانواده تان قبلا شما را فرزندشان می دانستند و اکنون رفتارهای جدیدی از شما می بینند که گذشت زمان، باعث می شود کم کم این موضوع را بپذیرند. رفع این مشکل به خصوص، به شما بستگی دارد که در ادامه توضیحاتی خواهم داد.

هوای شوهرتان را داشته باشید
زمانی که فردی احساس استقلال کرد و لازم دانست دور از وابستگی و دغدغه خانواده، فرد دیگری را هم در کنارش داشته باشد و به او عشق و محبت بدهد، زمان مناسبی برای ازدواج است. سعی کنید زمینه های استقلال را در خود و در ازدواج تان شکل بدهید. ضمن احترام به خانواده تان، خود را کم کم از وابستگی به آن ها جدا کنید و همین‌طور طبق خواسته همسرتان، هوایش را داشته باشید.

اجازه دخالت به دیگران ندهید
کسانی که بیش از حد به خانواده خود وابسته هستند، ازدواج موفقی نخواهند داشت زیرا وابستگی هایشان باعث می شود دیگران هم احساس کنند حق دارند در زندگی شان دخالت کنند. فراموش نکنید یک زوج تازه ازدواج کرده، نیاز به مراقبت بیشتری از زندگی مشترک شان دارند. بنابراین برای شناخت بیشتر و محکم تر کردن پیمان تان نیاز است وقت و انرژی بیشتری را برای باهم بودن بگذارید.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. حق با خانواده ات است، هر مردی لیاقت نداره، من به عنوان یک تجربه دار بهت میگم حق دارن، وقتی رفتی زیر یک سقف باهاش بعد هواشو داشته باش فعلا که خونه باباتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن