اجتماعی

دردسر مردم دنیا در اشتباه گرفتن سوئد و سوئیس

کد خبر : 55380

آن‌قدر مردم دنیا این دو کشور را اشتباه می‌گیرند که سوئدی‌ها کمپینی برای بیان تفاوت‌های کشورشان با سوئیس راه انداخته‌اند.

صبح مشهد- همیشه ابوالفضل پورعرب و فریبرز عرب‌نیا را اشتباه می‌گیرید؟ همین چالش را سر اسم غذا، شهر و چیزهای دیگر هم دارید؟ نگران نباشید چون تنها نیستید و «یورونیوز» در گزارشی نوشته که بسیاری از مردم دنیا همین دردسر را با نام «سوئد» و «سوئیس» دارند، طوری‌که سوئدی‌ها کمپینی راه انداختند تا به مردم دنیا درباره تفاوت کشورشان با سوئیس بگویند. بخش‌هایی از این گزارش را بخوانیم.

مگر سوئد و سوئیس یکی نیستند؟     

آیا شما هم جزو افرادی هستید که برای تشخیص نام دو کشور سوئد و سوئیس سری به گوگل می‌زنید؟ به گزارش سایت خبری «سوئیس اینفو» سالانه ۱۲۰ نفر در گوگل به دنبال پاسخ این پرسش هستند که «آیا سوئد و سوئیس یک کشو هستند یا خیر»؟ در همین راستا هیئت گردشگری سوئد تصمیم گرفته تا مشخص کند که سوئد به هیچ عنوان سوئیس نیست. آن‌ها برای رفع این سردرگمی دست به دامن طنز شده‌اند و یک کمپین شوخی‌محور به راه انداخته‌اند. به همین منظور سوئدی‌ها ویدئویی منتشر کردند تا به گردشگران نشان دهند که سوئیس نیستند. ویدئوی کمپین «به سوئد خوش‌آمدید نه سوئیس» نام دارد و این هفته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در ویدئوی منتشر شده تلاش شده تا با الهام از شوخی و طنز و به زبان ساده تفاوت میان این دو کشور مشخص شود.

حتی رهبران جهان هم دوکشور را اشتباه می‌گیرند

مطالعه‌ای که در همین زمینه توسط «ویزیت سوئد» در ایالات متحده انجام شده نشان می‌دهد که نیمی از پاسخ‌دهندگان درباره این که آیا بین دو کشور تفاوت وجود دارد یا خیر؟ تردید دارند. حتی گاهی رهبران جهانی هم این اشتباه را مرتکب شده‌اند. برای نمونه جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در سخنرانی سال گذشته‌اش در اجلاس ناتو، هنگام بحث در مورد درخواست سوئد برای پیوستن به ائتلاف نظامی، به اشتباه از سوئیس نام برد.

چه تفاوت‌هایی دارند؟

سایت «ویزیت سوئد» تلاش کرده به سادگی تفاوت‌ها میان این دو کشور را برای مخاطبان توضیح دهد. در حالی که سوئیس یکی از بزرگ‌ترین ذخایر طلای جهان را دارد، سوئد از ذخایر «طلای جنگلی» برخوردار است. هر پاییز، سوئدی‌ها به دنبال قارچ چانترل می‌گردند، نوعی قارچ با درخشش طلایی و زرد رنگ. تفاوت دیگر این که اگر به بانک‌های تاریخی علاقه دارید، به سوئیس بروید، اما اگر قدم زدن در سواحل شنی را ترجیح می‌دهید، باید از سوئد دیدن کنید. سوئد دارای ۴۸ هزار کیلومتر خط ساحلی و مجمع‌الجزایر بکر و طبیعی است که به دریای بالتیک سرازیر می‌شود.

«شفق قطبی» در سوئد و نورپردازی مصنوعی در سوئیس

نکته دیگری که وب‌سایت «ویزیت سوئد» به آن اشاره کرده این است که در سوئیس می‌توانید از «نورپردازی چشمگیر اجرا شده به کمک نور LED لذت ببرید»، اما «در سوئد برای اجرای نمایش نیازی به الکتریسیته نیست.» این کشور از یک پدیده طبیعی منحصر به فرد برخوردار است؛ یعنی شفق قطبی. در نهایت، هیئت توریستی به بازدیدکنندگان یادآوری می‌کند که در حالی که در سوئیس باید به صداهای جالبی از جمله زنگوله گاو و دِلِی دِلِی کردن‌ها گوش فرا دهید، سوئد مکانی پر از صلح و آرامش است که در آن سکوتی ممتد در جریان بوده و همان سکوت به شما کمک می‌کند تا با طبیعت آرام بگیرید و با آن ارتباط برقرار کنید. سوئدی‌ها امیدوارند با اجرای این کمپین طنز بتوانند مردم جهان را به تفاوت میان این دو کشور آگاه کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن