پایتخت فرهنگ اسلامی

مسئول امور موزه دیجیتال سازمان موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی:

دیجیتال‌سازی موزه آستان قدس رضوی تسریع پیدا می‌کند

کد خبر : 42353

دیجیتال‌سازی موزه آستان قدس رضوی تسریع پیدا می‌کند

صبح مشهد– مسئول امور موزه دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از دیجیتال‌سازی ۲۱۱۴ اثر موجود در موزه آستان قدس در مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در ماه‌های اخیر، دیجیتال‌سازی آثار موزه‌ای و گسترش موزه دیجیتال با سرعت بیشتری ادامه دارد. تاکنون نیز امکان بازدید مجازی از گنجینه‌های قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری، تالار آثار استاد فرشچیان و موزه فرش فراهم شده است.

عادل مطوری با اعلام این خبر اظهار کرد: در مرداد ماه گذشته، ۹۸۷ بازدید از موزه مجازی صورت گرفته است. کار دیجیتال‌سازی آثار موزه‌ای از ماه‌ها قبل آغاز شده است. تا کنون ۴۰۷ برگ اسکناس، ۱۶۷۷ برگ تمبر، ۸۰۰ اثر منتخب خزانه کل و موزه تاریخ حرم رضوی و همچنین ۳۰ اثر پروژه مستندسازی در این مدت دیجیتال‌سازی شده است.

وی تهیه‌ محتوا برای شبکه‌های اجتماعی با هدف معرفی آثار و رویدادهای موزه‌ای را از جمله اقدامات صورت گرفته در موزه دیجیتال آستان قدس رضوی عنوان و بیان کرد: تنها در یک ماه اخیر بیش از ۳۳۰ پست در شبکه‌های اجتماعی سروش پلاس، گپ، ایتا، بله، اینستاگرام و واتساپ بارگذاری شده و همچنین بارگذاری استوری و ویدیو در اینستاگرام و آپارات از دیگر اقداماتی است که در فضای مجازی با جدیت دنبال می‌شود.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با توجه به شرایط کرونایی، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی https://digimuseum.razavi.ir بخشی از گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی شامل موزه قرآن و نفایس، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری(مدظله)، تالار آثار استاد فرشچیان و موزه فرش را به صورت مجازی بازدید کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن