یادداشت روز

با موضوع خرید سربازی، مردم انقلابی را تحقیر نکنید

کد خبر : 44372

نویسنده: غلامرضا بنی اسدی

صبح مشهد– کاملا مشخص است قصه خرید سربازی که در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شده، برای چه کسانی است! معلوم است چه کسانی می‌توانند این پول هنگفت را بپردازند. قطعا قصد مجلسی که خود را انقلابی می‌داند، قدم برداشتن برای ملتِ انقلابی نیست. کدام طبقه از مردم می‌توانند برای خرید سربازی فرزند خود این همه پول بپردازند؟ این رقم‌‌ها شاید برای آقایان نماینده انقلابی، عادی باشد اما با حقوقِ متوسطِ قانونی – که خودشان تصویب می‌کنند – هم نمی‌شود از پس این هزینه برآمد چه رسد به توده مردم که حداقل‌بگیر هستند البته اگر کاری داشته باشند.

یک بار دیگر این خبر را که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرده است بخوانید؛ “به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمام رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.”

حالا حساب کنید با حقوق متوسط ۱۰ میلیون تومان چند ماه باید هیچی نخورند تا بتوانند – مثلا – از این فرجه قانونی استفاده کنند؟ فکر نمی‌کنید با این مصوبات مردم شریف و غیر پولدار را تحقیر می‌کنید؟ خود را جای پدری گذاشته‌اید که در برابر خواست فرزندش چطور باید بگوید من چنین توانی ندارم؟ به رابطه پدر – فرزندی بعد این فکر کرده‌اید؟ در دولت اصلاحات وقتی قرار شد خرید سربازی انجام شود رقمی را در نظر گرفتند که برای قاطبه مردم شدنی باشد اما مجلس و دولت موسوم به انقلابی انگار مردم انقلابی را نمی‌بینند. انگار وضع جیبشان را نمی‌دانند، انگار اندازه سفره‌شان را نمی‌بینند و خیلی انگار‌های دیگر.

با این مصوبه بار دیگر شکاف فاحش طبقاتی مثل زخمی بی‌علاج در چشم مردم خواهد نشست. خواهیم فهمید که قانون‌گذاران برای تسهیل زندگی مرفهان بی‌درد قانون می‌نویسند والا فرزند کارگر و کارمند هرگز نمی‌تواند از این فرصت استفاده کند. می‌خواهید سربازی را بفروشید، بفروشید اما نه به قیمتی که به تحقیر قشر متوسط مردم بیانجامد. خدا خودش برای اقشار ضعیف فکری بردارد. می‌خواهید قانون تصویب کنید، بکنید اما نه به نوعی که فرش قرمز فرار جلوی آقازاده‌‌ها و رانت‌خواران و میلیاردر‌‌ها باشد. حرمت انقلاب و مردم انقلابی را حفظ کنید در آستانه فجر انقلاب.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن