اقتصادی

معاون وزیر جهاد کشاورزی درحاشیه برگزاری بزرگترین نمایشگاه کشاورزی ایران در مشهد عنوان کرد: 

 اختصاص ۱۰هزارمیلیارد تومان برای تولیدکنندگان ادوات کشاورزی 

کد خبر : 57267

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ( ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون) مشهد گفت :یکی از افتخارات صنعت در سطح کشورمان، تولید ماشین‌ها ، ادوات و دنبال بندهای کشاورزی و به نوعی تراکتوری است  .

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ( ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون) مشهد ” کریم ذوالفقاری ” افزود: بحث ادوات و دنبال بندهای ماشین‌های کشاورزی یکی از موضوعاتی است که مکانیزاسیون کشاورزی نامیده می شودکه سبب ایجاد آسایش برای کشاورز وهمچنین  افزایش کیفیت محصول تولیدی می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این خبر که از سال آینده شرکت‌های توانمند استان خراسان رضوی سالانه ۳ هزار دستگاه در سه مدل تولید را آغاز خواهد کرد ، بیان داشت : اگر چه  متولی تولید ماشین‌های کشاورزی وزارت صمت  است اما  وزارت کشاورزی نیز متولی تامین تسهیلات و ترویج ماشین‌های خوب با تست و آزمون درمزارع است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه از ابتدای سالجاری برای کشاورزان و همچنین تولید کنندگان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات  بانکی توافق شد . همچنین در آبان ماه مشکل اختلاف سامانه ۱۲۴ پیش فاکتور نیزحل شد و پرداخت شروع گردید .

رئیس مرکز مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:  تا کنون رقمی معادل دو هزار میلیارد تومان پرداخت شده که این عدد برای تامین ادوات کشاورزی  و به نوعی نیز سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی به حساب می‌آید.

وی نمایشگاه کشاورزی مشهد را بزرگترین نمایشگاه کشاورزی ایران عنوان کرد که با بهترین کیفیت درحال برگزاری است ویادآور شد : در کشورمان بیش از ۵۵۰ شرکت ادوات و ماشین‌های کشاورزی را با بهترین استانداردها  تولید می‌کنند که  بیش از ۳۰۰ شرکت دراین نمایشگاه حضور دارند و این درحالیست که بیش از نیمی از این شرکت ها از استان خراسان رضوی است و مابقی از سراسر کشور حضور دارند.

ذوالفقاری  با اشاره به آن که درحال حاضر هیچ ماشین و دنبال بندی در سطح کشور و یا در دنیای فناوری وجودندارد که ساخته شودو صنعتگران ما توان ساختش رانداشته باشند، تاکید کرد: به غیر از موتورشان  که در برخی از آن ها دنده‌ها وارد میشود ،بقیه قطعات و ادوات و دنبال بندهای کشاورزی در داخل کشور ساخته می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان ساخت:  خوشبختانه در حوزه صادرات نیز به کشورهای اطراف و همچنین  کشورهای آفریقایی صادرات خوبی  انجام می شودکه علاوه بر ایجاد اشتغال خوب ،شاهدارزآوری قابل توجهی هم برای کشور هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن