شهری

در گفتگو با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی عنوان شد:

توسعه همه‌جانبه زیرساخت‌های عمرانی کشور در سایه تحریم

کد خبر : 36821

شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی نقش مؤثری در توسعه همه‌جانبه زیربناهای عمرانی کشور در شرایط تحریمی داشته و در مسیر جهش تولید، با فعالیت‌های متنوع به رشد اشتغال‌زایی و محرومیت‌زادایی کمک کرده است.

صبح مشهد– مبین رجبی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی، در گفت‌وگو با رادیوجوان در برنامه زنده «با تو حالم خوبه»، پیش از هر سخن، افتخار کارکنان فعال در این شرکت را خادمی بارگاه منور رضوی خواند و گفت: سعی همه ما بر این است که گفتار و رفتار ما متناسب با شئونات این دستگاه مقدس و خواست و رضایت حضرت رضا(ع) باشد.

او به بخشی از فعالیت‌های شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی این طور اشاره می‌کند: زیرساخت‌های عمرانی، زیربنای توسعه و پیشرفت هر سازمان و کشوری هستند. رسالت این شرکت هم توسعه زیربناهای عمرانی کشورمان است.

رجبی در این رابطه توضیح می‌دهد: ما در این مجموعه عمرانی تلاش کرده‌ایم فعالیت‌ها به نحوی برنامه‌ریزی شود که هم‌زمان با رشد و توسعه زیرساخت‌های کشور، خدمات ما در راستای خدمت به زائران علی بن موسی الرضا(ع) باشد.

به گفته این مقام مسئول در آستان قدس رضوی، از مظاهر فعالیت‌های عمرانی، احداث سطح، احداث راه و احداث ساختمان است. شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی به عنوان یکی از معدود شرکت‌هایی که در شرایط تحریمی کشور در همه حوزه‌های عمرانی فعالیت دارد، در سه زمینه اصلی مدیریت منابع آب، احداث سد و بازچرخانی، تصفیه و انتقال آب، احداث راه‌های اصلی، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها، زیرسازی راه‎آهن، فرودگاه‎ها، تونل‌های اتصال و نیز در زمینه احداث مسکن برای اقشار مختلف جامعه مشغول فعالیت است.

آن‌طور که رجبی می‌گوید، معمولا هر سال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوانی اقتصادی معرفی می‌شود که نشانگر اهمیت موضوعات اقتصادی است. در راستای تأکید بر این محور مهم، دو سال ۹۸ و ۹۹، از سوی معظم‌له به عناوین «رونق تولید» و جهش تولید» نام‌گذاری شد. این شرکت تمام توان و تلاش خود را به کار بست تا با استفاده از دانش روز، ضمن ورود به حوزه‌های جدید عمرانی، حجم پروژه‌های در دست اقدام خود را افزایش دهد و با ایجاد تنوع در آن‌ها، تعداد پروژه‌های در دست اقدام خود را به نسبت دو سال گذشته چندین برابر کند.

به گفته وی، رشد چشمگیر طرح‌های در دست اقدام شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی، زمینه اشتغال‌زایی قابل توجهی را برای جوانان جویای کار فراهم کرده است. هم‌چنین این شرکت، اخیرا با احداث سد بزرگی در خراسان رضوی به منظور تأمین آب شرب شهر مشهد، از طرف وزیر نیرو مورد تقدیر قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی اضافه کرد: از دو سال گذشته، با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته، بحمدالله توانسته‌ایم حجم فعالیت‌های شرکت را افزایش قابل توجهی دهیم.

او یکی از اهداف و نتایج فعالیت‌های عمرانی را محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال برشمرد و در این زمینه بیان می‌کند: این دو هدف را به‌خصوص در ضمن اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق حاشیه‌ای شهرها مدنظر داریم. رسالت این شرکت در راستای رسالت آستان قدس رضوی، خدمت حداکثری به مردم بومی این مناطق و روستاهای همجوار، علی‌الخصوص ساخت مساجد، مدارس و راهداری است. حتی در صورت نیاز، تجهیزات و امکانات خود را در خدمت مردم منطقه در اختیار می‌گذاریم.

وی سیل سال گذشته استان گلستان و ورود شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی برای کمک به ساکنان سیل‌زده این مناطق را یکی از مصادیق بارز در این زمینه عنوان و اضافه می‌کند: این شرکت، یکی از اولین گروه‌های امدادرسان حاضر در منطقه بود که با تجهیزات و امکانات کامل ورود، و به مردم ارائه خدمت کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن