اخبار مهم

مسوولان کشور با رای دادگاه موظف به عذرخواهی از خانواده کودک مقتول در مشهد شدند

کد خبر : 48413

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور با پیگیری‌های قضایی و صدور رأی دادگاه، مسوولان کشور موظف به عذرخواهی از خانواده کودک مقتول در مشهد شدند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دادگستری خراسان رضوی، نیره عابدین‌زاده افزود: در پی حادثه دلخراش قتل عمدی یک کودک در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ اقدامات ویژه قضایی آغاز و پس از طی کلیه تشریفات و فرآیندهای قانونی، متهم در تیرماه همان سال به دار مجازات آویخته شد.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات دستگاه قضایی در خصوص این پرونده به صورت ویژه صورت گرفت و به رغم اتفاق ناگواری که افتاده بود، متهم در کمترین زمان ممکن به سزای اعمالش رسید.

عابدین زاده افزود : نقطه قابل توجه در این ماجرا این است که در رأی صادره توسط دادگاه، برای اولین بار وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور به دلیل وجود نقایص سازمانی، مکلف به عذرخواهی از خانواده مقتول شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در رای صادره علاوه بر تکلیف مسوولان مبنی بر عذرخواهی از خانواده مقتول، اصلاح آیین نامه مربوط به سرویس مدارس با رویکرد حمایت از حقوق کودکان پیش بینی شده که باید توسط دستگاههای متولی از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور به مرحله اجرا درآید.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد بیان کرد: تعبیه یک سیستم هشدار دهنده برای پیدایش سریع کودکان مفقود و ربایش شده نیز از دیگر دستاوردهای مهم رای مزبور است.

طبق این گزارش، به دلیل وقوع این حادثه دلخراش در شهر مشهد، بعداز ظهر امروز پنجم شهریور ماه سال ١۴٠١، تعدادی از مسوولین از جمله فرماندار مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش استان و شهردار مشهد به نمایندگی از مقامات مسوول و در راستای اجرای رأی قضایی در منزل مقتول حضور یافته و مراتب عذرخواهی خود را اعلام می کنند.

در روز پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷، دانش‌آموز ۱۰ ساله مشهدی توسط راننده خودرویی از مقابل منزلش در خیابان موسوی قوچانی این کلانشهر ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید. جسد این کودک که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود، در محدوده شهرک صنعتی شاندیز پیدا شده بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن