اسلاید شوشهری

ایستگاههای استقبال نوروزی از افزون بر ۵۰۸ هزار زائر رضوی پذیرایی کردند

کد خبر : 51927

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: ۵۰۸ هزار و ۷۱۴ زائر نوروزی مستقر در ورودی‌های مشهد از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر نظیر اسکان، پذیرایی، راهنمایی، حمل و نقل و برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شدند.

به گزارش صبح مشهد، سید جلیل بامشکی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با همکاری ستاد اسکان، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هلال احمر، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آتش‌نشانی بهترین استقبال از زائران در این ایستگاهها از ٢۵ اسفندماه ١۴٠١ تا ١۵ فروردین ماه جاری صورت گرفت.

وی اضافه کرد: ۶۹ هزار و ۶۹۰ نفر نیز در مراکز اسکان اضطراری و موقت شهرداری مشهد اسکان یافته‌اند.

بامشکی خاطر نشان کرد: این در حالی است که خدمات اسکان در حوزه وظایف شهرداری نیست، اما شهرداری مشهد امسال ۴۲ مرکز اسکان را برای زائران نوروزی پیش‌بینی کرده است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به استقرار ۱۸ پایگاه راهنمای زائر در سطح شهر گفت: تا سیزدهم فروردین ماه به ١٠۴ هزار و ۵٢٣ نفر در پایگاه‌های راهنمای زائر خدماتی اعم از ارائه راهنمایی، اطلاع رسانی، برنامه ریزی سفر، توزیع بروشور و نقشه شهر مشهد و کتاب راهنما ارائه شد.

وی افزود: در ایام نوروز برای زائران و مجاوران ۲۷ تور در حوزه های حرم شناسی، خانه‌های تاریخی و آرامگاه فردوسی برگزار شد که تاکنون هزار و ٨٠ نفر از خدمات این تورها بهره مند شده اند.

بامشکی اضافه کرد: این تورها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از بهترین اقدامات فرهنگی شهرداری در نوروز جشنواره غذای ملل و صنایع دستی است‌ که‌ از ششم فروردین ماه آغاز شد و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد و تاکنون ۱۰۰ هزار و ۹۸۷ نفر از این جشنواره بازدید کرده‌اند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: تئاتر طنز خیابانی نیز برای ارتقای فرهنگ میزبانی پیش‌بینی شد تا در کنار ایجاد فضایی مفرح برای مجاوران، بتوانیم در حوزه میزبانی تاثیرگذار باشیم که هشت هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۷ اجرا بیننده این تئاترها بودند.

۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ مسافر نوروزی از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان ۱۳ فروردین ماه کنونی وارد استان خراسان رضوی شدند که از این تعداد مسافر نوروزی، ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر به مشهد سفر کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن